حمیدرضا تاملی روز چهارشنبه در نشست کارگروه رسیدگی به ساخت و سازهای غیرمجاز در زواره افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در طرح‌های کشاورزی دشت آزادگان و وحدت این بخش موجب تضعیف حقوق دولتی شده است و باید هر چه زودتر ساماندهی شود.

وی بیان کرد: متاسفانه مجموعه‌ای از سهل انگاری و عدم نظارت در حوزه‌های ماموریتی تعدادی از دستگاه‌ها در کنار سودجویی افرادی در زواره موجب شده است که امروز در این ۲ طرح کشاورزی شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز زیادی باشیم که باید از آن پیشگیری کرد.

فرماندار اردستان تصریح کرد: مسوولیت اصلی بحث تغییرکاربری زمین‌های کشاورزی و باغات با جهاد کشاورزی شهرستان و از سویی متولی صدور پروانه ساخت و ساز هم با شهرداری که این اتفاق‌ها انجام شده است.

وی با تاکید بر این موضوع که دستگاه‌های خدماتی نباید به چنین ساخت و سازهایی خدمات ارایه کنند، اضافه کرد: همه دستگاه‌های خدماتی که در ارتباط با اراضی دشت وحدت و آزادگان درگیر هستند، تا تهیه طرح ساماندهی این مناطق خدمات جدید خود را باید متوقف کنند.

رئیس دادگاه عمومی بخش زواره نیز در این نشست اظهارداشت: دستگاه قضایی با ساخت و سازهای غیرمجاز بدون چشم‌پوشی برخورد خواهد کرد.

حسینعلی میرزایی ادامه داد: در شهر زواره با افزایش سرسام آور قیمت زمین و ساخت و سازهای غیرمجاز روبه‌رو هستیم که این موضوع از مواردی است که دستگاه قضایی بدون چشم‌پوشی پیگیر بوده و برخورد قانونی خواهد کرد.

وی بیان کرد: متاسفانه نگاه مصلحت اندیشانه‌ای که در منطقه وجود دارد، موجب شده است تا بسیاری از موارد قانونی در شهر زواره مغفول بماند که برای جلوگیری از این موضوع، همه مسوولان باید همکاری داشته باشند.

رئیس دادگاه عمومی بخش زواره با اشاره به کوتاهی صورت گرفته در این زمینه تاکید کرد: در حال حاضر بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ ویلا و باغ‌ویلا در دشت وحدت و آزادگان وجود دارد که به صورت غیرقانونی ساخته شده است.

وی افزود: دادگاه عمومی بخش زواره آمادگی کامل دارد که پس از دریافت شکایت از اداره‌های منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به صورت قاطع و خارج از نوبت ورود کند و رای بر تخریب همه ساختمان‌های غیرمجاز بدهد.

میرزایی همچنین گفت: متاسفانه مجموعه‌ای از حقوق دولتی در پرونده‌های دشت آزادگان و وحدت بخش زواره تضییع شده است که برای ارتقای این وضعیت، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی با کمک شهرداری باید نسبت به شناسنامه‌ کردن و ساماندهی این ۲ نقطه اقدام کنند تا مشکلات به وجود آمده برطرف شود.

زواره با جمعیت حدود ۱۶ هزار نفر در ۱۴ کیلومتری شمال شرقی اردستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.