سردار رحیم جهانبخش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گوشی‌های هوشمند خارجی به همراه ۳۴۰ ثوب البسه قاچاق که به طرز ماهرانه در درون یک دستگاه خودروی سواری تیبا جاساز شده بود کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: کارشناسان، ارزش تقریبی این میزان کالای قاچاق کشف و ضبط شده از سوی ماموران انتظامی شهرستان خدابنده را چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.
سردار جهانبخش افزود: ماموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری از مسیر ارتباطی بیجار - زنجان به این خودروی سواری مشکوک شده و به منظور بررسی محتویات درون خودرو، دستور توقف دادند.

وی ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی این شهرستان، خودروی سواری تیبا را مورد بازرسی قرار داده و این مقدار کالای قاچاق را به دست آوردند که در این رابطه یک نفر به عنوان متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به منظور اعمال قانون تحویل مرجع قضایی این شهرستان شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: با ورود کالاهای قاچاق (با قیمت پایین) تولید ملی ضربه ‌خورده، تقاضا برای محصولات تولید داخل کاهش یافته و به دنبال آن کاهش سودآوری و سرمایه‌گذاری در بخش تولید داخلی، اتفاق می افتد.

سردار جهانبخش افزود: کاهش سرمایه‌گذاری موجب کاهش اشتغال و افزایش نرخ بیکاری شده و با افزایش بیکاری نیز بر بحران‌های اجتماعی و تبعات ناشی از آن نیز افزوده خواهد شد که در نهایت می‌توان گفت با افزایش قاچاق کالا بحران‌های اجتماعی افزایش می‌یابد و در نتیجه امنیت ملی با خطر و تهدید مواجه می شود.

وی با تاکید براینکه اصولاً هدف و انگیزه اصلی قاچاق، سودآوری است افزود: این هدف تمامی ‌اصول اخلاقی، ملی و مذهبی را برای افراد قاچاقچی تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و از طرفی نیز قاچاق کالا یکی از بهترین راه‌های ورود ابزارهای تهاجم فرهنگی به داخل کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.