علی یگانه‌فرد شامگاه سه‌شنبه در نخستین جلسه کمیته احیای واحدهای تولیدی راکد و تعطیل استان، اظهار داشت: این کمیته با هدف بررسی و رفع مشکلات واحدهای راکد و بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آماری از واحدهای تولیدی راکد استان زنجان گفت: در صورت دسترسی به اطلاعات دقیق، تصمیم‌گیری‌ها با دقت و سهولت بهتری اتخاذ می‌شود و وجود آمار دقیق از وضعیت واحدها، بررسی و رصد وضعیت آن‌ها را مطلوب‌تر خواهد کرد.

یگانه‌فرد با اشاره به حضور برخی از مدیران مرتبط با تولید به صورت ثابت در جلسات این کمیته، خاطرنشان کرد: با توجه به موضوعات و بنا به فراخور دستور جلسات از مدیران دیگر نیز به عنوان مدعو و میهمان، دعوت خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان اظهار داشت: بیشترین مشکلات مطروحه از سوی مالکان و مدیران واحدهای تولیدی راکد استان، مشکل کمبود نقدینگی، بازار فروش و تامین مواد اولیه است.

وی، میزان اشتغال سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته، وسعت زمین، منابع و تجهیزات موجود و زمینه فعالیت مجدد را از شاخص‌های ضروری برای اولویت‌بندی واحدهای راکد در پیگیری مشکلاتشان خواند و افزود: ایجاد یک سامانه و نرم‌افزار و تغذیه اطلاعات واحدهای فوق در آن توسط هر کدام از دستگاه‌های متولی به منظور بهره‌برداری مطلوب و سریع، یکی از پیشنهادات ما در این زمینه است.

یگانه‌فرد ادامه داد: انتقال نتایج جلسات به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای جذب سرمایه‌گذار و در اولویت اعطای مجوزهای جدید نیز از دیگر پیشنهادات ما در زمینه فعالسازی واحدهای راکد است.

وی گفت: شهرک‌های صنعتی می‌تواند برای متقاضیان، زمین و احداث واحدهای جدید با اولویت لیست مذکور اقدام نماید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز با تاکید بر اهمیت رصد واحدهای تولیدی و وضعیت آن‌ها با توجه به شعار سال، گفت: اولویت اصلی امسال باید احیای واحدهای قابل برگشت و بررسی آن‌ها و پیشنهاد برای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید باشد.

ناصر فغفوری اظهار داشت: برای بازگرداندن واحدهای راکد بزرگ به چرخه تولید، برنامه‌ریزی مطلوبی برای سال جاری صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در ارائه آمارها و مشکلات باید دقت کاملی از صحت و سقم و نهایت مراقبت صورت گیرد تا پس از ارائه آمارها مشکلاتی ایجاد نشود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز گفت: یکی از راهبردهای اصلی وزارت متبوع، صیانت از نیروی انسانی کار است.

محمدرضا یوسفی افزود: برنامه عملیاتی جدیدی برای بازرسی‌ها در استان با توجه به مشکلاتی که افزایش پیدا کرده، برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهار داشت: پیشنهادات این کمیته را می‌توان با اتکا به مواردی از جمله مشوق‌های دولتی، بسته‌های تسهیلاتی و موضوعات بانک‌ها مورد بررسی قرار داد و برای هر کدام چاره‌اندیشی کرد.

مشکلات چهار واحد راکد استان زنجان شامل شادن، بیرلیک، سپهر طارم و پارس‌تاک در این جلسه، مورد بحث و بررسی قرار گرفته و پیشنهاداتی برای حل آن‌ها ارائه شد.

کمیته احیای واحدهای تولیدی راکد و تعطیل با مصوبه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در کمتر از یک هفته و با هدف استفاده از ظرفیت حداکثری منابع و امکانات موجود در شرایط نامطلوب منابع مالی و اقتصادی کشور و راه‌اندازی واحدهای تعطیل و راکد با سرمایه‌های قابل ملاحظه‌ و همچنین استفاده از سرمایه بلوکه شده در سیستم‌های بانکی و به چرخه تولید آوردن این سرمایه‌ها با هدف‌هایی از جمله اشتغالزایی و افزایش تولید، آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.