ناصر فغفوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از ظرفیت موجود کارخانه‌ها برای افزایش تولید، مدیریت واردات و بهبود فضای کسب و کار نیز جزو برنامه‌های بعدی این سازمان است.

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت، بخش کوچکی از وظایف را در توسعه صنعتی و معدنی به خود اختصاص می‌دهد، اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان جهاد کشاورزی، مدیریت امور اراضی، بخش اقتصادی استانداری، حمل و نقل، گمرک، محیط زیست، مالیات و دستگاه قضایی نیز باید برای تحقق برنامه‌ها و جهش تولید، پای کار باشند.

فغفوری خاطرنشان کرد: مدیریت ارشد استان نیز تلاش فراوانی برای توسعه و رونق تولید می‌کند اما برخی دستگاه‌های اقتصادی در سطح استان، اعتقادی به توسعه صنعتی ندارند در حالی که انتظار این است که در صورت ممکن نبودن درخواست‌ها، راهکار دیگری ارائه دهند و درواقع «نه» نگویند.

وی افزود: پنجره واحد سرمایه‌گذاری که به صورت پایلوت در استان زنجان اجرا می‌شود، اجازه عملکرد سلیقه‌ای را نمی‌دهد بلکه دستگاه‌ها نظرات خود را باید به صورت مستند، بارگزاری کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به وجود ۹۳۰ واحد تولیدی و ۱۳۰۰ پروانه بهره‌برداری در این استان، گفت: طبق آخرین پایش صورت‌گرفته، ۲۱ درصد واحدهای تولیدی استان، تعطیل هستند.

وی اظهار داشت: حدود ۱۴ درصد از این واحدها بنا به دلایل مختلف از جمله نبود توجیه اقتصادی یا جایگزین شدن تولیدات آن‌ها با محصولات دیگر، امکان بازگشت به چرخه تولید را ندارند.

فغفوری با بیان اینکه نهایت تلاش برای بازگرداندن واحدهای تعطیل به چرخه تولید صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کمتر از چهار واحد تعطیل استان در زمان فعالیت خود بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال داشتند.

این مسؤول تصریح کرد: واحدهای تعطیل استان در برخی آمارها ۴۰ درصد بیان می‌شود که صحیح نیست زیرا در این آمار، طرح‌های نیمه‌تمام که در شهرک‌های صنعتی واگذار شده نیز آمده و آمار را افزایش داده در حالی که این طرح‌ها هنوز به اتمام نرسیده‌اند و آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت فقط شامل واحدهای تولیدی است که به دلایل مختلف، تعطیل شده‌اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بازگشت هفت تا ۱۱ واحد تعطیل به چرخه تولید در سال ۹۸ برنامه‌ریزی شده بود اما ۲۷ واحد تولیدی در پایان سال یا به چرخه تولید بازگشت یا زمینه برای بازگشت آن‌ها فراهم شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.