بهزاد ظهیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ظرفیت تولید تا پیروزی انقلاب اسلامی، یک هزار مگاوُلت‌آمپر در سال بوده که اینک فقط در این گروه با رشد ۴۰ برابری همراه شده و این حاکی از توسعه و بالندگی کم‌نظیر صنعت برق کشور است.

وی تصریح کرد: بر این اساس باید سهم حمایتی این صنعت در قوانین بخشی و توسعه‌ای و در اعتبارات استانی و ملی و صندوق ذخیره ارزی دیده شود.

ظهیری اظهار داشت: تولید روغن ترانسفورماتورهای توزیع با میلیون‌ها یورو صرفه‌جویی ارزی و بیش از ۴۰ درصد کاهش قیمت تمام‌شده به دست متخصصان این شرکت با همکاری شرکت‌های نفت و پالایش داخلی و با مساعدت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و وزیر معین این ستاد در استان و حمایت ویژه وزارت نیرو و همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در نهضت ساخت داخل از افتخارات گروه صنعتی ایران ترانسفو است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در راستای نهضت ساخت داخل، قطعاتی که داخلی‌سازی شده در بعضی موارد تا ۲۰۰ درصد نسبت به قیمت وارداتی، کاهش قیمت داشته است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: در سال ۹۸ در نتیجه برنامه‌های راهبردی و توسعه‌ای و همکاری‌های صادراتی وزارت نیرو، این گروه صنعتی حدود ۳۰۰ درصد رشد صادراتی و حدود ۱۰۰ درصد رشد فروش داخلی داشت.

وی اظهار داشت: در سال ۹۹ که سال "جهش تولید" نامگذاری شده به‌رغم تنگناهای ناشی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا که بسیار هم مناسب رعایت شد، شاهد رشد ۲۵ درصدی تولید در فروردین و ۳۱ درصدی در اردیبهشت‌ماه بودیم و خوشبختانه روند مثبت تولید، فروش و صادرات همچنان ادامه خواهد داشت.

ظهیری خاطرنشان کرد: افتتاح ۲ خط جدید تولید شامل خط رنگ مکانیزه ترانسفورماتور و خط جدید برش عرضی و طولی برای تقویت سرعت و کیفیت، تولید مقره‌های سیلیکونی برای جلوگیری از قطعی برق و مشکلات خاموشی در برابر گرد و غبار و رطوبت بالا برای اولین بار در کشور از دیگر دستاوردهای مهندسان این شرکت است که در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود: طراحی و مهندسی فنی و اقتصادی تولید سیم لاکی خاص مصرف ترانسفورماتور در ایران ترانسفو آغاز شده که می‌تواند به بهبود کیفیت و کاهش قیمت تامین منجر شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو با اشاره به اشتغالزایی در این گروه صنعتی، گفت: ۳۰۰ کارگر در سال گذشته جذب شده و به برکت جهش تولیدی که در ترانسفو آغاز شده امسال هم فرآیند جذب ۴۰۰ نفر نیروی جدید آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این شرکت علاوه بر جبهه تولید در عمل به مسؤولیت‌های اجتماعی خود نیز فعال بوده، اظهار داشت: در ایام مقابله با ویروس کرونا و سیل و مناسبات اجتماعی، اقداماتی از قبیل کمک ۱۰ میلیارد ریالی به دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای خرید چهار دستگاه ونتیلاتور، تهیه و توزیع بیش از ۳۰۰۰ بسته مواد غذایی در قالب رزمایش کمک مومنانه، برگزاری کاروان شادی در نیمه شعبان امسال در محلات زنجان و مشارکت در ضدعفونی معابر زنجان انجام شده است.

ظهیری افزود: بازسازی کامل ۱۲ واحد مسکونی در شهر سیل‌زده معمولان استان لرستان و احداث یک واحد مسکونی در زنجان، اهدای کمک نقدی و ترانسفورماتور به ارزش تقریبی ۱۱ میلیارد ریال به مراکز دانشگاهی، فرهنگی و اجتماعی نیز از دیگر  فعالیت‌های اجتماعی و خیرخواهانه این شرکت طی ۲ سال گذشته است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو با اشاره به اینکه کار اقتصادی و تولید، بدون چالش نیست، خاطرنشان کرد: این گروه صنعتی از سال‌های قبل، گریبانگیر مشکلاتی بود که با مساعدت و اقدام شورای تامین استان، سربازان گمنام امام زمان(عج)، امام جمعه محترم زنجان و قوه قضائیه مرتفع شد.

به گزارش ایرنا، گروه صنعتی ایران ترانسفو، یکی از هفت واحد تولیدی بود که روز چهارشنبه /۱۷ اردیبهشت/ در ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تحقق جهش تولید، تجدید میثاق کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.