مهندس علیرضا علیزاده روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران و تشریح وضعیت تامین برق و فعالیت‌های شاخص این صنعت در سطح استان افزود: صنعت برق نقش زیربنایی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی دارد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال جهش تولید، یادآورشد: صنعت برق عامل کلیدی در توسعه صنعتی محسوب می شود و در جهت حمایت از رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار تلاش صنعت برق دوچندان نیز شده است چراکه این صنعت به عنوان پایه‌ی اصلی در زیرساخت تولید وظیفه سنگینی بر عهده دارد.

علیزاده تعداد مشترکان برق استان زنجان را بیش از ۴۵۶ هزار مشترک برشمرد و افزود: ۱۰۰درصد جمعیت شهری و بیش از ۹۹درصد جمعیت روستایی استان که شامل۸۹۴ روستا از مجموع ۹۱۴ روستا و سه روستا با بهره مندی از انرژی خورشیدی و در تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار از برق برخوردارند.

وی یادآورشد: از مجموع برق مصرفی در بخش مولد، ۲۱ درصد در بخش کشاورزی و ۵۰ درصد در بخش صنعت مصرف شده است و این آمار نشان می‌دهد برق به عنوان انرژی زیرساختی نقش محوری در رونق تولید و اقتصاد استان زنجان دارد و این شرکت برای تحقق شعار سال "جهش تولید" از تمام توان و پتانسیل خود برای همراهی با تولیدکنندگان استان استفاده می‌کند.

علیزاده تدوین برنامه‌های حمایتی از واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان را از جمله اهداف سال جاری شرکت توزیع برق زنجان بیان و تصریح کرد: مدت زمان واگذاری انشعاب بخش‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی به نصف مدت زمان سال گذشته کاهش یافته تا چرخ تولید حتی برای یک روز هم متوقف نشود.

وی افزود: توسعه اتوماسیون شبکه های توزیع برق تامین کننده انرژی برق کارخانجات و صنایع در اولویت حوزه بهره برداری قرار گرفت همچنین هوشمندسازی ۱۰هزار کنتور برق واحدهای مولد تاپایان سال که نقش بسزایی در مدیریت بهینه انرژی دارد از دیگر برنامه های سال ۹۹ این شرکت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ظرفیت تاسیسات و شبکه های برق را مناسب ارزیابی و خاطرنشان کرد: طول شبکه توزیع برق استان بیش از ۱۴ هزارو ۵۰۰کیلومتر و تعداد ۱۰هزار پست برق با ظرفیت هزارو ۵۰۰ مگاولت‌آمپر است که برق بیش از ۴۵۶هزار مشترک برق در سراسر استان را تامین می کند.

علیزاده توزیع برق مطمئن و پایدار، با رویکرد اقتصادی و مشتری مداری و گسترش استفاده از انرژی های تجدید پذیر را گامی در جهت ذخیره منابع برای نسل های آینده عنوان کرد و افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در راستای رسیدن به اهداف این شرکت در کسب رضایت مشترکان سه شاخصه مهم را در چشم انداز استراتژیک شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، رساندن میانگین خاموشی هر مشترک در سال به ۱۴۰دقیقه، حذف مراجعه حضوری متقاضیان و مشترکان با استفاده از فناوری‌های نوین و کاهش تلفات انرژی برق به کمتر از چهار درصد، هدف‌گذاری کرده است .

وی تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش پرسنل این شرکت در هر کدام از این شاخصه‌ها جایگاه بالایی در سطح کشور دارد و زنجان یکی از استان‌های سرآمد در صنعت تولید و توزیع برق است.

علیزاده در خصوص توسعه خدمات غیرحضوری و فعالیت های پیشگیرانه شرکت در مبارزه با بیماری کرونا گفت: باتوجه به اینکه از سال گذشته زیرساخت های خدمات غیرحضوری در بستر اینترنت ، تلفنی و فناوری گوشی های هوشمند کلیدخورده بود، در همان آغازین روزهای شیوه ویروس کرونا توسعه خدمات غیرحضوری مربوط به برق در استان زنجان با راه اندازی مرکز خدمات مشترکین ۱۲۱ به ۱۰۰درصد رسید.

وی افزود: در این میان مشترکان برق علاوه بر تماس تلفنی با مرکز ۱۲۱ از طریق اپلیکیشن موبایلی سامانه برق زنجان که قابل دریافت از کافه بازار و سایت این شرکت به آدرسWWW.ZEDC.ir است خدمت مربوط به برق زنجان را نیز دریافت می کنند ، که به نوبه خود تاثیر بسزایی در فاصله گذاری اجتماعی و عدم ترددغیرضرور در سطح شهر و قطع زنجیره انتقال ویروس کوید۱۹ داشت.

علیزاده تاکید کرد: صنعت برق همیشه در کنار مردم  بوده و برای رفاه، آسایش و پیشرفت همه جانبه کشور از هیچ کوششی دریغ نمی کند، همانطور که در تابستان گذشته با همکاری خوب و شایسته مردم با کمترین خاموشی از بحران اوج مصرف برق گذر کردیم امسال نیز با تعامل دوسویه و درنظر گرفتن شرایط کرونایی جامعه از پیک بار تابستان امسال با رعایت الگوی صحیح مصرف انرژی برق به سلامت عبور خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه همانندسال گذشته به منظور جلب همکاری صنایع و کشاورزان در ساعات اوج مصرف برق و عقد تفاهم نامه با این شرکت، بسته های تشویقی قابل توجهی به ایشان تعلق خواهدگرفت، گفت: سال گذشته به صنایعی که در ساعات اوج مصرف برق همکاری خوبی با شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان داشتند بیش از ۴میلیارد تومان پاداش داده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.