امیر ارجمند امروز روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: پیرو دستورات ابلاغی وزارت میراث فرهنگی و با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، فعالیت کارگاه های تولید متمرکز صنایع دستی در استان زنجان در اسفند و فروردین ماه تعطیل شد که با توجه به آسیب‌هایی که صنایع دستی استان از بحران کرونا دیده است، دولت تسهیلاتی را برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: بیش از ۶ هزار صنعتگر و هنرمند صنایع‌دستی استان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه اصناف و صنایع، مجوز شروع فعالیت خود را دریافت کنند.

ارجمند گفت: فعالان حوزه صنایع دستی در نتیجه بحران کرونا با مشکلات جدی معیشتی و اقتصادی مواجه شده‌اند چرا که امکان فروش مستقیم محصولات خود را نداشتند و بستر لازم نیز در فضای مجازی  برای ادامه کار این فعالان وجود نداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه خسارت های وارده بر حوزه صنایع دستی در این استان هنوز به صورت دقیق استخراج نشده است، خاطرنشان کرد: با توجه به سال جهش تولید برای حمایت از حوزه تولید، عرضه و فروش صنایع دستی برنامه هایی در دستور کار است. 

به گزارش ایرنا، بیش از ۴۵ رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آنها ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی این خطه بشمار می روند.

گفتنی است سال گذشته شورای جهانی صنایع‌دستی، زنجان را به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.