سجاد اجاقلو روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: هیچ کارفرمایی حق ندارد که فرد یا افرادی را بدون بیمه به کار گیرد و شاغلانی که بیمه ندارند می‌توانند از اداره کار مشکل خود را پیگیری کنند. 

وی افزود: در زمان حاضر ۱۱۲ هزار کارگر در استان زنجان بیمه شده اصلی بوده و در بخش‌های مختلف صنعت خدمات، کشاورزی مشغول فعالیت هستند.  

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: هفته کارگر فرصت مغتنمی است تا به مسائل و مشکلات پیرامون جامعه کار و کارگری پرداخته شده و تدابیر لازم برای رفع آن ها اتخاذ شود.

وی به برنامه های بزرگداشت هفته کار و کارگر در استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا ویروس برنامه‌های این هفته متفاوت‌تر از سال های گذشته و به صورت مجازی برگزار می شود.  

اجاقلو گفت: تجلیل از کارگران، کارفرمایان و کارگران نمونه و نیز کارفرمای فعال در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کارفرمای سلامت محور و خانه بهداشت کارگری نمونه از جمله برنامه های هفته کار و کارگر در استان است.  

وی همچنین از تهیه و توزیع  بسته های حمایت معیشتی به مناسبت هفته کار و کارگر خبر داد و افزود: این بسته‌های حمایتی با کمک بسیج کارگران بین نیازمندان این قشر توزیع خواهد شد.

روز نخست ماه می میلادی مصادف با ۱۱ اردیبهشت به عنوان روز جهانی کارگر نامگذاری شده است.

۵ تا ۱۱ اردیبهشت هفته کار و کارگر در ایران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.