رسول همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود این سامانه ناپایدار جوی، رگبار باران به همراه رعد و برق شدید و همچنین وزش لحظه ای باد نسبتا شدید، اتفاق خواهد افتاد.  

وی اظهار داشت: براساس پیش بینی های صورت گرفته، هشدار جوی شماره ۶ با رنگ نارنجی به منظورآمادگی لازم با حوادث و مخاطرات احتمالی از سوی این اداره کل داده شد است.
همتی زمان آغاز بارش ها را روز چهارشنبه و پایان آن را اواخر وقت روز پنجشنبه، اعلام کرد و با بیان اینکه رخداد تگرگ در مناطق مستعد وجود دارد، افزود: این سامانه بارشی، تمام مناطق استان زنجان به ویژه نیمه شرقی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ ها و رودخانه ‌ها فصلی، آسیب در اثر وقوع رعد و برق های شدید، آسیب به محصولات کشاورزی در اثر بارش تگرگ را ازجمله مخاطرات احتمالی این سامانه بارش ذکر کرد.

همتی به عموم مردم توصیه کرد، از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و حضور در ارتفاعات و فضاهای باز (به سبب رعد و برق) خودداری کنند.

رییس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان نیز گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به منطقه آسمان زنجان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری، ابری و بارانی خواهد شد.

سونا صرفی با بیان اینکه بارندگی در زنجان از بعدازظهر چهارشنبه آغاز شده و روز پنجشنبه نیز میزان بارش باران به سطح قابل توجهی خواهد رسید، افزود: بیشینه دمای زنجان روز پنجشنبه، افت پیدا خواهد کرد اما کاهش دمای صبحگاهی نخواهیم داشت.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.