محمدباقر حاج کاظمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان ۲۰  اکیپ ثابت و سیار با ۳۰  بازرس در شهرستان‌های استان زنجان به صورت ویژه درباره نظارت بر بهداشت عمومی فرآورده‌های خام دامی فعال شدند.

به گفته وی، فعالیت ۱۰ اکیپ نظارت و بازرسی روزانه از ساعت هشت تا ۲۰ فعال است و بعد از این زمان اکیپ های سیار تشدید نظارت را آغاز می کنند و در صورت مشاهده تخلف بدون اغماض بر اساس قانون رفتار می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: نظارت این اکیپ‌های دامپزشکی از واحدهای تولید فرآورده‌های خام دامی، نگهداری، بسته بندی، توزیع، عرضه و کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها و خودروهای حمل این فرآورده‌ها است.
حاج کاظمی خاطرنشان کرد: تشدید نظارت دامپزشکی در سطح استان زنجان با هدف رسیدن مواد غذایی سالم و بهداشتی به دست مصرف کننده و امنیت خاطر مصرف کنندگان است تا شهروندان از سلامت مواد غذایی مورد مصرف اطمینان داشته باشند.
وی تاکید کرد: مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی در سطح استان زنجان خواست، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در عرضه مواد خام دامی و پروتئینی و یا کشتارها، مراکز نگهداری و بسته بندی با شماره ۱۵۱۲ تماس برقرار کرده و مورد را به منظور رسیدگی و رفع آن گزارش دهند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهروندان هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، ماهی و عسل و سایر آلایش خوراکی دام مثل مغز، کله، پاچه، سیرابی، دل و جگر، مورد را با شماره تلفن بیان شده به ادارات دامپزشکی استان زنجان گزارش دهند.
حاج کاظمی اضافه کرد: به محض دریافت هر گونه شکایت و گزاش تخلفات از مراکز بیان شده غیر از ساعت اداری اکیپ های سیار برای بررسی موضوع به محل اعزام می شوند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان ۲ کشتارگاه دام، چهار کشتارگاه طیور و چهار مرکز بسته بندی فرآورده های خام دامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.