سردار رحیم جهانبخش روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران افزود: کارشناسان پلیس فتا زنجان با رصد و پایش‌های شبانه‌روزی فضای مجازی و دریافت گزارش های مردمی، از فعالیت یکی از متهمان سابقه‌دار در جرم برداشت غیرمجاز و کلاهبرداری مطلع و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی اظهار داشت: پس از تحقیقات فنی و پلیسی،  عامل اصلی باند شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد و در بازرسی از حساب های بانکی نامبرده مشخص شد در طی ۴۵ روز بیش از ۲ هزار تراکنش مالی در بستر سایت‌های غیر مجاز انجام شده است.

سردار جهانبخش افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهم دستگیر شده، یک دستگاه گوشی تلفن همراه، یک دستگاه لپ تاپ، چهار عدد سیم کارت، سه عدد فلش مموری و پنج فقره کارت بانکی به اسامی افراد مختلف، به دست آمد.

وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیس فتا زنجان، مشخص شد متهم با همدستی چند فرد دیگر با تشکیل آی‌دی با نام‌های مستعار در فضای مجازی و سوءاستفاده از کارت‌های بانکی افراد غیر، با تطمیع و پرداخت مبالغ به صاحبان کارت‌های بانکی اقدام به کلاهبرداری و پولشویی کرده‌اند.

سردار جهانبخش با اشاره به دستگیری چهار نفر از اعضای این باند کلاهبرداری و پولشویی، اظهار داشت: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد گردش مالی بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال از سوی متهمان، کلاهبرداری و پولشویی صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه رسیدگی به این پرونده همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد از مردم خواست به منظور پیشگیری از هرگونه کلاهبرداری از افشای اطلاعات حساب‌های بانکی خود به دیگران خودداری کرده و به توصیه‌های پلیس فتا در انجام تراکنش‌های مالی و اینترنتی توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.