دکتر پرویز قزلباش شامگاه یکشنبه در ستاد مبارزه با کرونا استان افزود: طی مدت شیوع کرونا در استان زنجان تاکنون حدود ۸۰ درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستانهای این استان بهبود یافته و ترخیص شدند.  
وی با بیان اینکه موارد مثبت شناسایی شده در اجرای طرح غربالگری سرپایی غیر از موارد مثبت بستری شده در بیمارستان ها است، خاطرنشان کرد: بیشتر بودن تعداد موارد شناسایی شده در طرح غربالگری نسبت به نمونه آزمایشگاهی، نشان از آن دارد که ما افرادی در جامعه داریم که مبتلا هستند و در سطح جامعه هم حضور دارند و بیش از ۴۵ درصد آنان هم بدون علامت هستند.  

دکتر قزلباش اظهار داشت: اگر چه روند نمونه های مثبت آزمایشگاهی در چند روز گذشته در استان بین رقم ۸ تا ۱۲ مورد بوده است ولی اگر  بیماران شناسایی شده در غربالگری را هم مد نظر داشته باشیم، می بینیم که اکتفا به نمونه های مثبت آزمایشگاهی ممکن است ما را گول بزند.

وی افزود: در زمان حاضر ۷۶ نفر از بهبود یافتگان کرونا در نقاهتگاه‌های استان تحت مراقبت هستند و روند بهبودی خود را تکمیل می کنند.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان به ضرورت توجه به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند تاکید کرد و گفت: در این خصوص نظارت و ایجاد تضمین های لازم در مشاغل باید مدنظر باشد.  

وی افزود: مشاغل پُرخطری مثل آرایشگران نباید فعالیت خود را آغاز می کردند ولی چنین اتفاقی افتاده است و نگرانی هایی در این خصوص وجود دارد که در روزهای آینده با افرایش بیماران و تعداد بستری ها مواجه می‌شویم.  

قزلباش به ضرورت پر رنگ شدن اطلاع رسانی و آموزش بیشتر به مردم در خصوص مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: به نظر می آید که ما نسبت به بیماری سست‌تر شده ایم و به سمت عادی سازی می رویم و این عادی سازی متاسفانه به صدا و سیما هم رسیده است در حالی که همچنان باید نسبت به کرونا حساس باشیم و مسائل بهداشتی را رعایت کنیم.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه در مجموع یک هزار ۵۰۰ تخت برای بیماران کرونا در بیمارستان های استان در نظر گرفته شده بود، گفت: تا کنون از یک سوم این ظرفیت ایجاد شده، استفاده کردیم ولی در بخش آی سی یو با وجود اضافه کردن ۳۰ تخت و افزایش آن به ۴۷ تخت در بیمارستان ولیعصر، هم اکنون ۱۰ تا ۱۵ نفر بیمار پشت نوبت داریم از این جهت توجه مدیران اجرایی استان و فرمانداران نسبت به تقویت زیرساختت های بیمارستانی ضروری است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.