علیار راستگو روز پنجشنبه در همایش پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات به منظور کاهش آسیب‌پذیری، گفت: هدف پدافند غیرعامل این است که به هنگام بروز مشکل و تهدید، جامعه با کمترین آسیب مواجه شده و فعالیت‌های مردم دچار اختلال نشود.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در ۱۰ سال گذشته در حوزه پدافند غیر عامل در کشور انجام شده است، بیان کرد: این در حالی است که برخی از کشورها اقدامات خود را از دهه ۱۹۸۰ آغاز کرده‌اند.

معاون استاندار آذربایجان ‌شرقی همچنین از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حوزه پدافند غیرعامل قدردانی کرد و گفت: ساخت دو بیمارستان بزرگ در شهرک خاوران تبریز از نظر پدافند غیرعامل بسیار مهم و حیاتی است.

راستگو افزود: با افتتاح این بیمارستان‌ها بار ترافیکی مرکز شهر کاهش یافته و کمیت و کیفیت ارایه خدمات بهداشتی و درمانی نیز افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه به طور جدی پیگیر مسائل مربوط به پدافند غیرعامل در کلانشهر تبریز هستیم، افزود: حادثه ریزش کوه که اخیراً در منطقه باغمیشه تبریز اتفاق افتاد نتیجه غفلت از حوزه پدافند غیرعامل و استحکام‌سازی مناطق مستعد خطر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.