سونا صرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود این سامانه، بارش باران در زنجان از بعدازظهر چهارشنبه /۹ اردیبهشت ماه/ آغاز می‌شود و روز پنجشنبه، میزان بارندگی به سطح قابل توجهی می‌رسد.

وی اظهار داشت: بیشینه دمای زنجان روز پنجشنبه به دلیل ابری بودن آسمان، افت پیدا خواهد کرد اما شاهد کاهش دمای صبحگاهی نخواهیم بود.

صرفی به وضعیت هوای امروز و فردا /دوشنبه و سه شنبه/ این استان اشاره کرد و افزود: طی این ۲ روز بارش ها در برخی از مناطق استان و در حد پراکنده اتفاق خواهد افتاد.   

وی دمای فعلی شهر زنجان را هفت درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و تصریح کرد: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت ۶ درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

وی به میزان دمای ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی این استان در طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده میزان دما در خیرآباد ۱ و ۱۸، زنجان ۲ و ۱۹، صائین قلعه ۳ و ۱۹، دندی ۳ و ۱۹، حلب ۳ و ۱۹، دانشگاه زنجان ۳ و ۱۹، فرودگاه زنجان ۳ و ۱۸، نیک پی ۳ و ۲۱، سجاس ۳ و ۱۸، قیدار ۴ و ۱۶، زرین رود ۴ و ۱۷، باش قشلاق گرماب ۴ و ۱۹، پری ۴ و ۱۷، فیله خاصه ۵ و ۲۰،  گرماب ۵ و ۱۹، ابهر ۶ و ۲۱، ماهنشان ۶ و ۲۱، خرمدره ۷ و ۲۱، چورزق ۹ و ۲۵، آببر ۱۰ و ۲۳ و گیلوان ۱۰ و ۲۴ درجه سانتیگراد به ثبت رسید.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.