سونا صرفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با ادامه فعالیت سامانه بارشی، طی مدت یاد شده شاهد بارش متناوب باران در برخی مناطقی از استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی از روز جمعه وارد منطقه شده و هوای زنجان را نیز تحت تاثیر قرار داده است، اظهار داشت: امروز و فردا /شنبه ۳۰ و یکشنبه ۳۱ فروردین ماه/ بارندگی بیشتر مناطق شرقی این استان را فرا گرفته و در برخی نقاط نیز به شکل پراکنده و خفیف خواهد بود.

صرفی با بیان اینکه در این مدت سرعت لحظه‌ای وزش باد نیز که به صورت موقت خواهد بود به ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید، افزود: میزان دمای هوای زنجان نیز به صورت تدریجی روند افزایش خواهد داشت.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان دمای هوا نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر محسوس نداشته است.

صرفی به کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه های هواشناسی استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده میزان دما در خیرآباد ۱ و ۱۹،  صائین قلعه ۲ و ۱۸،  حلب ۴ و ۲۱،  سجاس ۴ و ۱۸،  دندی ۴ و ۲۲،  زنجان ۴ و ۲۰،  ابهر ۴ و ۱۹،  زرین رود ۵ و ۲۱،  باش‌ قشلاق گرماب ۵ و ۲۰، قیدار ۵ و ۱۷، خرمدره ۵ و ۱۹، گرماب ۵ و ۱۹، دانشگاه زنجان ۶ و ۲۰، نیک ‌پی ۶ و ۲۱، فیله ‌خاصه ۷ و ۲۱،  فرودگاه زنجان ۷ و ۱۹، ماهنشان ۷ و ۲۲، پری ۷ و ۱۹، آببر ۱۰ و ۱۸، گیلوان ۱۰ و ۲۰ و چورزق ۱۱ و ۲۰، گزارش شد.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.