محمد محمدی قیداری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: با توجه به اینکه اغلب جامعه هدف بهزیستی، قادر به استفاده از خدمات الکترونیکی نبوده و از طرفی عده‌ای از متقاضیان دریافت خدمت از سازمان به دلیل معلولیت (کم توانان ذهنی، بیماران اعصاب و روان، نابینایان، ناشنوایان) نمی‌توانند از خدمات به صورت الکترونیکی استفاده کنند، تمامی خدمات اعم از الکترونیکی و غیرالکترونیکی به صورت جامع در میز خدمت نیز ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: از زمان شیوع ویروس کووید ۱۹ در این استان یک‌هزار و ۱۹۰ نفر از افراد متقاضی خدمات به میز خدمت بهزیستی مراجعه کردند که در این راستا بیش از یک میلیارد و ۷۷۰میلیون ریال مساعدت مالی و معیشتی در قالب کمک مالی و از طریق میز خدمت نیز طی اسفند و فروردین، بیش از هفت میلیارد ریال در سال ۹۸ به افراد تحت پوشش پرداخت شده است.

این مسؤول ادامه داد: بر این اساس ۷۰ درصد مراجعه کنندگان از حوزه توانبخشی و ۳۰ درصد از دیگر حوزه‌ها متقاضی دریافت خدمات بودند.

به گفته وی، مجموع مراجعان به میز خدمت بهزیستی استان زنجان در اسفند ۹۸ بالغ بر۷۲۰ نفر بود که بالغ بر ۹۵درصد موارد برای دریافت مساعدت مالی مراجعه کرده بودند و بیش از ۹۵ میلیون تومان در اسفند سال گذشته به این گروه مساعدت انجام شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: علاوه بر اقدامات یاد شده مشاوره و راهنمایی تلفنی به صورت غیرحضوری جهت افراد متقاضی فرزند خواندگی، نحوه انتقال پرونده، قطع و برقراری مستمری از اقدامات دیگر میز خدمت بهزیستی طی ۲ ماه یاد شده بوده است.

وی اظهار داشت: گروه‌های هدف بهزیستی افرادی با ویژگی خاص معلولیت، شرایط اجتماعی نامناسب، بیماری و در سه حوزه اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری نیازمند خدمت‌رسانی هستند که بسیاری از مددجویان هنوز نمی‌دانند که چگونه مشکلات خود را از طریق بهزیستی پیگیری کنند و میز خدمت می‌تواند یاری‌رسان این جامعه هدف باشد.

وی خاطرنشان کرد: میز خدمت در راستای عینیت بخشیدن به حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع شکل گرفته و می‌تواند نقطه عطفی در جهت تسهیل در خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.