به گزارش ایرنا فردین خرازی روز دوشنبه در ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان زنجان با بیان اینکه موضوع حقوق شهروندی و برقراری یک نظام سالم اداری و عاری از فساد و تبعیض از اهداف و اصول انقلاب اسلامی بود، افزود: طی حیات 40 ساله انقلاب اقدامات متعددی در این راستا انجام شده است ولی با این وجود بین آنچه هستیم و آنچه باید باشیم فاصله وجود دارد و همین فاصله سبب بروز نارضایتی هاست.
وی وضعیت اقتصادی و معیشتی، فساد در بخش های دولتی، غیر دولتی و حتی بخش خصوصی و عدم پاسخگویی شایسته نسبت به مطالبات قانونی را از عوامل بروز نارضایتی در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: منشور حقوق شهروندی به عنوان شعار و دغدغه دولت تدبیر و امید حرکتی در جهت تامین حقوق مردم است.
خرازی به تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری اشاره کرد و اظهار داشت: متن حقوق شهروندی در نظام اداری یکی از فاخرترین متون ادبیات حقوقی در ایران بعد از مشروطیت است.
وی ضمن برشمردن مصادیق 11 گانه حقوق شهروندان در تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری، گفت: حقوق تصریح شده در تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری، منحصر به قوه مجریه نیست بلکه همه دستگاه های حکومتی در همه قوا را در برمی گیرد.
رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی سازمان اداری و استخدامی از راه اندازی میز خدمت غیر حضوری در دستگاه های اجرایی تا پایان امسال خبرداد و گفت: میز خدمت، میز اطلاع رسانی و راهنمایی مراجعه کنندگان نیست بلکه مقصود از آن ایجاد پنجره واحد خدمت رسانی است.
وی افزود: در گام های بعدی قرار است با الکترونیکی شدن ارتباط دستگاه های اجرایی با یکدیگر، مراجعه کنندگان برای دریافت یک خدمت مجبور نباشند تا به اداره های مختلف مراجعه حضوری داشته باشند.
خرازی در بخش دیگری از سخنان خود به سازوکار نظارت بر اجرای تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری اشاره کرد و گفت: موضوع نظارت را باید از نظارت صرف دولتی به سمت نظارت دولتی - مردمی ببریم به این معنا که نهادهای مدنی را نیز در این موضوع دخیل کنیم.
وی تصریح کرد: اگر هر کس در هر جایی که نشسته، کارش را به نحو ممتاز انجام دهد، در آن صورت کشور در مسیر اصلاح و توسعه قرار می گیرد.
خرازی به ضرورت تلاش دستگاه های فرهنگی برای نهادینه کردن پاسداشت حقوق شهروندی تاکید کرد و افزود: همیشه که نمی شود با قوه قهریه حقوق مردم را حراست کرد بنابراین لازم است هم دانش و هم بینش و مهارت حقوق شهروندی در جامعه تقویت شود.
6085/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.