امیر ارجمند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این جشنواره با هدف ترویج تهیه شیرینی خانگی از مواد اولیه طبیعی و سالم برگزار می ­شود، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با پخت شیرینی خانگی ویژه ماه مبارک رمضان و ارسال تصاویر آن به صورت عکس و فیلم به صفحه مجازی اینستاگرام zanjan_cthh اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، در این جشنواره مجازی شرکت کنند. 

وی با بیان اینکه به نفرات برگزیده جوایز نفیسی اهدا می‌شود، اظهار داشت: مهلت ارسال آثار تا روز ۲۸ ماه مبارک رمضان است و اسامی برندگان همزمان با عید فطر اعلام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: شیرینی سنتی زنجان می‌تواند در سبد کالاهای سوغاتی استان جای بیشتری را بگیرد و به اشتغال و اقتصاد استان کمک کند.

وی افزود: ما امیدواریم در این راستا به اهداف خود دست یابیم و این رویداد بتواند گامی اثربخش در دستیابی به توسعه این کسب و کار و معرفی استان باشد و آوازه شیرینی سنتی زنجان را ملی و جهانی کند.

شیرینی شستی، نان برنجی و چای چورگی که شیرینی ویژه ماه مبارک رمضان در زنجان است، از جمله شیرینی‌های سنتی این دیار به شمار می‌روند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.