نادر فلاحی روز چهارشنبه افزود: کسب و کارهای دیجیتال بویژه در حوزه صنایع دستی یکی از بسترهای مهم ایجاد اشتغال است که در سال‌های گذشته رونق گرفته است و  بیشترین میزان معرفی رشته‌های صنایع دستی در رشته‌های گلیم، ملیله‌کاری، قلم‌زنی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه‌داد: بیشتر این کسب و کار ها در شهرستان‌های اردبیل و نمین فعال است و لازم است در سایر شهرستان‌ها نیز برای ایجاد کسب و کارهای دیجیتالی در این حوزه بخش خصوصی مشارکت داشته باشد.

فلاحی گفت: این اداره کل از ایجاد کسب و کارهایی که در بستر وب فعالیت می‌کنند بصورت ویژه حمایت می‌کند و بهره‌‎گیری از شبکه‌های اجتماعی نیز به این منظور مورد تاکید است تا بتوان تولیدات و قابلیت‌ها را در سطح بین‌الملل معرفی کرد.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم‌بافی، قالی‌بافی، پالازبافی، ورنی‌بافی، تراش شیشه، مسندبافی، سفالگری، چاقوسازی، قلم‌زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.