علی یگانه‌فرد روز شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان افزود: اتاق بازرگانی برای کمک به رفع مشکلات و افزایش تولید واحدها حمایت لازم را از صنایع به عمل می‌آورد که یکی از نمونه‌های آن تشکیل کمیته احیا است.

وی اظهار داشت: به‌رغم اینکه شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در زنجان واحدهای تولیدی را تحت تاثیر قرار داده اما واحدها وظایف خود را در تامین اقلام بهداشتی و پزشکی مورد نیاز در زنجان به خوبی ایفا کردند.

یگانه‌فرد با بیان اینکه واحدهای تولیدی با تولید و توزیع اقلام بهداشتی به میزان چهار میلیارد تومان به مبارزه با بیماری کرونا کمک کردند، افزود: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر رزمایش «کمک مومنانه» واحدهای تولیدی در این راستا نیز به‌رغم تمام مشکلات، پیشقدم خواهند بود.

وی با اشاره به عملکرد شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان گفت: سال گذشته ۱۳ جلسه اصلی و ۹ جلسه کارشناسی برگزار شد که ۱۲۱ مصوبه داشت و ۶۶ درصد مصوبات، تحقق یافت.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان اظهار داشت: در سال‌های ۹۲ تا ۹۷ نیز به ترتیب چهار، ۲ ، ۱۱ ، ۶ ، هفت و سه جلسه برگزار شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز گفت: واحدهای تولیدی در وضعیت سخت و دشوار کنونی، دچار چالش‌های بزرگی بوده و زمان برای آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

محمود ضرابی افزود: به همین دلیل انتظار می‌رود تا مشکلات واحدها با همت مدیران دولتی، سریع حل شود.

وی با بیان اینکه زنجان در بخش پوشاک و نساجی، رتبه دوم کشور را دارد، اظهار داشت: اکثر واحدهای تولیدی در این بخش در ماه‌های بهمن و اسفند ۹۸ در قبال فروش محصولات خود، چک دریافت کرده‌اند اما به دلیل شرایط موجود، چک‌ها نقد نشده و واحدها به سختی، حقوق و مزایای کارکنان خود را پرداخت کرده‌اند.

ضرابی خاطرنشان کرد: این واحدها به قطع در فروردین‌ماه با مشکلات زیادی مواجه شدند که انتظار می‌رود پرداخت تسهیلات حمایتی دولت برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی، تسریع شود.

وی ابراز کرد: در خصوص امهال اقساط بانکی واحدهای تولیدی و صنعتی نیز متاسفانه به‌رغم ابلاغ بخشنامه سراسری، برخی بانک‌ها آن را اجرا نمی‌کنند در حالی که در شرایط کنونی، تولیدکنندگان به فکر حفظ نیروها و اداره واحد خود هستند.

ولی‌الله منصوری، عضو دیگر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز گفت: برای جامه عمل پوشاندن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید در شرایط کنونی، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان باید در اولویت کاری مسؤولان امر باشد.

وی افزود: تشویق و جذب سرمایه‌گذاری جدید با حمایت از بخش خصوصی نیز باید در اولویت کاری باشد تا بتوان به جهش تولید، کمک کرد.

در این جلسه، چند تن از مدیران دستگاه‌های اجرایی و واحدهای صنعتی نیز به بیان نظرات، پیشنهادات و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.