به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر با اشاره به افزایش نگرانی ها و انتقادها در جامعه اظهار داشت: برای از بین رفتن این نگرانی ها مسئولان باید با مردم همدلی داشته باشند و پای درد دل آنها بنشینند.
وی حضور برخی وزیران دولت در بین مردم و دیدار صمیمی با آنان را ارزشمند خواند و افزود: علاوه بر مسئولان، علما و ائمه جمعه کشور نیز با حضور در بین مردم، پای صحبت های آنان می نشینند که قابل تقدیر است.
حجت الاسلام برقراری در عین حال امیدآفرینی، اصلاح نظام بانکی، قطع قاچاق و فساد و هوشمندسازی واردات را از دیگر عوامل کاهش نگرانی های مردم در شرایط کنونی برشمرد و بیان کرد: چنانچه قوای سه گانه این پنج عامل مهم را در دستور کار خود قرار دهد، امید در کشور ایجاد می شود.
خطیب جمعه ملایر با اشاره به اینکه فشارهای دشمن و چالش های موجود نگرانی های مردم را بیشتر می کند تاکید کرد: فشارهای دشمن را باید با برنامه ریزی دقیق علمی و کارشناسی اقتصادی کاهش دهیم.
حجت الاسلام برقراری خواستار ارایه یک برنامه جامع و موفقیت آمیز از سوی دستگاه های اجرایی برای کاهش این نگرانی ها شد و افزود: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید کار شبانه روزی برای حل مشکلات صورت گیرد و مدیران یک تصویر توانا و کارآمد از خود نشان دهند.
امام جمعه ملایر همچنین بر لزوم تبیین درست از وضعیت موجود و شکل گیری جنبش اجتماعی نوین شد و خاطرنشان کرد: مسئولان، احزاب و جریان های سیاسی و مردم قبلا این مثلث را تشکیل می دادند و به عنوان مثلث شکل گیری نظام مسایل را توضیح می دادند.
وی گفت: این در حالیست که امروز رسانه ها و فضای مجازی این امر را در دست گرفته اند و به شایعات دامن می زنند و بر نگرانی ها و بی اعتمادی ها می افزایند.
امام جمعه ملایر در بخش دیگری از خطبه های خود به فرا رسیدن ایام محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان خواستار برگزاری آیین های عزاداری باشکوه و در خور شان و جایگاه سیدالشهدا(ع) و اهل بیت ایشان شد.
حجت الاسلام برقراری خطاب به هیات های مذهبی تاکید کرد: تمامی حرکت ها و برنامه هایی که توسط هیات های مذهبی در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) انجام می شود، در رسانه های بین المللی منعکس می شود.
وی با تاکید بر حفظ جایگاه رفیع امامت و ولایت امام حسین(ع) بیان کرد: با توجه به اینکه نهضت امام زمان(عج) به عنوان معرفی نهضت اباعبدالله الحسین(ع) است، باید این نهضت را به دنیا معرفی کنیم.
وی افزود: امام حسین(ع) یک شخصیت جهانی است، وی را بومی و منطقه ای ندانیم و به معنای واقعی از ساحت قدسی سیدالشهدا(ع) حفظ و پاسداری کنیم.
آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه در 22 نقطه استان همدان برگزار می شود.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.