داود کارگرزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس در صورت مشاهده مغایرت با استانداردهای ملی اقدامات قانونی لازم انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته تعداد ۲۴۳ نمونه (فرآورده) جهت انجام آزمون و مطابقت با استانداردهای ملی مربوطه از سطح بازار این استان خریداری و به مراکز آزمایشگاهی همکار استاندارد ارسال شده است.

به گفته این مسؤول، طی مدت یاد شده، تعداد آزمون‌های انجام شده بر روی نمونه‌های طرح طاها، ۲۳۷ مورد بوده که از این تعداد ۸۰ درصد از نمونه‌ها با استانداردهای ملی  مربوطه مطابقت داشته است.

مدیر کل استاندارد استان زنجان ادامه داد: کارشناسان این اداره کل پس از ورود به واحدهای صنفی مختلف و ارائه کارت شناسایی خود، توضیحات لازم پیرامون استاندارد و فرآورده های مشمول استاندارد اجباری و تشویقی را ارائه می دهند و کالاهای موجود در صنوف مختلف را از حیث داشتن نشان استاندارد، کد  ۱۰ رقمی، تاریخ مصرف و انقضای معتبر بازرسی می کنند.

وی اظهارداشت: در صورت مشاهده هرگونه کالای غیر استاندارد و یا فاقد مندرجات لازم، اقدام به جمع آوری کرده و از فروشنده و یا عرضه کننده برای مرجوع آن کالا تعهد کتبی  اخذ می کنند که باید رسید تحویل کالا توسط فروشنده به اداره کل استاندارد استان داده شود.

این مسؤول ادامه داد:  با توجه به دستورالعمل ارزیابی شرکت‌های بازرسی در سال گذشته، تعداد ۹ مورد ارزیابی از شرکت‌های بازرسی در این استان انجام گرفت که در نتیجه آن گواهینامه چهار شرکت بازرسی تمدید و گواهینامه ۲ آزمایشگاه دیگر نیز ابطال شده است.

کارگرزاده خاطرنشان کرد: هم اکنون سه شرکت بازرسی در این استان فعالیت می کنند که این نوع شرکت ها تاییدصلاحیت شده فعال در امر نمونه برداری و بازرسی کالاهای تولید داخل و صادراتی(ملی)، مجوز فعالیت از این اداره کل را اخذ کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.