فتح الله حقیقی روز سه شنبه در نشست صمیمی با کارکنان بهزیستی این استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: در زمان حاضر بیماری مرموز کرونا علاوه بر کشورمان سرتاسر جهان را نیز گرفتار خود کرده که بروز همین مساله مشکلات و معضلات متعددی را در حوزه های مختلف ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: خدمتگزاران بهزیستی جایگاه خاصی در کشور دارند و در شرایط عادی نیز با مشقت ها و سختی های متعددی مواجه هستند و در زمان حاضر نیز با توجه شرایط کرونایی حاکم، روند خدمت رسانی بهینه به گروه‌های هدف مضاعف شده که این جای تقدیر دارد.

استاندار زنجان ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا بسیاری از افراد و قشرهای مختلف جامعه به این نوع ویروس مبتلا شدند، اما سازمان بهزیستی با وجود جمعیت بالای افراد تحت پوشش آن، با ساز و کارها اتخاذ شده مدیریت خوبی در این شرایط انجام داده است که توفیق بزرگی محسوب می شود.  

وی با اشاره به خدمات متنوع بهزیستی استان در ایام کرونایی اظهار داشت: فعالیت خط مشاوره ۱۴۸۰ و اورژانس اجتماعی ۱۲۳ همچنین راه اندازی سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا از سوی سازمان بهزیستی از جمله اقدامات مهمی است که توانسته پاسخگوی گروه‌های هدف و مراجعه کنندگان باشد.

حقیقی افزود: این استان تلاش کرده با توجه به جمعیت تحت پوشش بهزیستی و آسیب های وارده ناشی از بیماری کرونا مساعدت های لازم را داشته باشد که در این راستا بهزیستی زنجان در این خصوص اقدامات بسیار مناسبی را انجام داده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه نمونه گیری سرپایی از افراد مشکوک به کرونا در این استان نیز خاطرنشان کرد: این برنامه مطلوب بود به طوری که با اجرای آن شمار مراجعان به بیمارستان‌های استان در  روزهای شیوع کرونا به حداقل رسید.

استاندار زنجان ادامه داد: یافته های طرح نمونه گیری از بیماران سرپایی برای بیماریابی کرونا که به طور پایلوت در استان زنجان اجرا شد، مورد رضایت رییس جمهوری نیز قرار گرفت.
 
وی یادآورشد: از زمان اجرای طرح نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا  پنج هزار مورد آزمایش انجام و نتایج تست ۲۰ درصد این جمعیت مثبت اعلام شد که برخی از آنان در منزل و برخی دیگر نیز در نقاهتگاه‌ها تحت نظر و درمان قرار گرفتند.

حقیقی اظهار داشت: در حال حاضر روند شیوع ویروس کرونا در استان زنجان مدیریت شده و بر همگان وظیفه است پروتکل های اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی را رعایت کنند.

استاندار زنجان تاکید کرد: همه نتایج مطلوب به دست آمده را مرهون تلاش شبانه روزی کادر درمان استان و همراهی مردم و اصناف هستیم و در این خصوص به عموم مردم توصیه می شود تا مهار کامل بیماری در خانه بمانند و تنها در صورت ضرورت و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح شهر تردد داشته باشند، هر چند این سبک زندگی سخت است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.