به گزارش خبرنگار مهر، محسن لطیفی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل صدا و سیمای مرکز زنجان، با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط خاص کشور در تقابل با بیماری کووید ۱۹ و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ماه مبارک رمضان مواجه هستیم افزود: باتوجه به علاقه مندی استقبال مردم مومن استان از مراسم مذهبی، امسال با ویژه برنامه های متعددی میهمان سفره های مؤمنین روزه دار در ماه مبارک رمضان خواهیم بود .

وی در خصوص برنامه های شبکه اشراق گفت: ویژه برنامه افطار سیما «رحمت آیی» در ساعات افطار به مدت ۶۰ دقیقه میهمان سفرهای مومنین روزه دار خواهد بود، بهره مندی از صحبتهای کارشناسی نماینده ولی فقیه در استان  امام جمعه زنجان، گزارش های ویژه جهت اشاعه فرهنگ سفره های ساده در افطار، میهمان ویژه، آیتم «امید رهایی » با موضوع پخش گزارش از زندانیان جرایم غیرعمد جهت جلب مشارکتهای مردمی در آزادسازی زندانیان، وله های مختلف، ادعیه های مخصوص افطار و گزارش مردمی، از آیتم های متعدد این برنامه است.

 لطیفی اضافه کرد: ویژه برنامه « اوباشدانلیق » هم در سحرگاهان به مدت ۷۰ دقیقه با آیتم های مختلفی مانند تلاوت قرآن، زمزمه سحر، ابتهال ، قرائت ادعیه و اذکار، اذان و مناجات و بخش کارشناسی در لحظات ربانی و ملکوتی سحر ، همراه و میهمان بینندگان عزیز خواهد بود.

رئیس رسانه استانی سپس به دیگر برنامه های سیما اشاره کرده و گفت : ویژه برنامه معرفی قاریان قرآن استان زنجان و معرفی موسسات قرآنی، میزگرد گفتگو با محوریت مباحث تخصصی اعتقادی،برنامه ۳ دقیقه ای نکته های دینی ، آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن با تدریس اساتید استان، ویژه برنامه برنامه زنده شبهای قدر و پویش خانه قرآنی خانواده قرآنی از دیگر برنامه های پیش بینی شده شبکه اشراق هستند.

لطیفی تصریح کرد: با توجه به شرایط قرنطینه، شبکه اشراق مراسم باشکوه جمع خوانی قرآن سالهای ۹۸ و ۹۷ را در دو قسمت مجزای عصر گاهی و سحرگاهی تقدیم حضور مردم مومن استان خواهد کرد و علاوه بر برنامه های ذکر شده ، سریال آهستگی تولید مرکز زنجان ویژه ماه مبارک رمضان، مجموعه متهم گریخت، مجموعه فوق لیسانسه ها، برنامه های تامینی ویژه لیالی قدر و میلاد امام حسن مجتبی(ع)و عید سعید فطر هم برای این ایام در نظر گرفته شده و سایر برنامه های روتین سیما از جمله خانواده ، کودک، عطر آدینه و ..... نیز با حال و هوای ماه مبارک رمضان پخش خواهند شد.

مدیرکل صداوسیمای زنجان در ادامه به برنامه های رادیو اشاره کرد و گفت: شبکه استانی صدا هم برنامه های ویژه ای را برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است.
«اوباشدانلیق» ویژه برنامه اوقات ملکوتی سحر است و سعی شده با پخش آیتمهایی از قبیل دعوت از مادحین برای قرائت ادعیه و اذکار، تفسیر ادعیه ماه رمضان، آداب و رسوم سحری، رمضان در جبهه ها ، ادعیه مخصوص سحر و .... ساعاتی پر از معنویت را به مدت ۷۵ دقیقه برای شنوندگان خود فراهم کنند.

 لطیفی سپس افزود : دیگر ویژه برنامه رادیو«آیلار آیی» نام دارد که در زمان افطار به مدت ۹۰ دقیقه پخش می شود و شامل آیتمهایی مانند آداب و رسوم رمضان، نمایش، ارتباط با استانهای مختلف، پرداخت به آداب و رسوم رمضان در شهرستانها، گزارش از زندانها جهت کمک به آزادی زندانیان، گزارش مردمی، سخنرانی است.

مدیرکل صداوسیمای زنجان بازپخش مراسم جمع خوانی قرآن کریم در سال گذشته به مدت ۱۲۰ دقیقه در دو نوبت صبح و عصر، از دیگر برنامه های صدا برای این ایام می باشد، ضمن اینکه رادیوی استانی زنجان برای روز جهانی قدس برنامه زنده ای بمدت ۲۱۰ دقیقه در نظر گرفته و در شبهای قدر و شهادت امیرالمومنین(ع) هر شب۱۲۰دقیقه ویژه برنامه خواهد داشت، دو ویژه برنامه عید فطر هم بنام "بایراملیق" بمدت۱۲۰دقیقه پیش بینی شده است.

لطیفی اظهار داشت : سایر برنامه های روتین رادیو از جمله سلام زنجان، شریعت یولی، کندیمیز،جوان،نوجوان ، بیزیم ایوان ،سلام کوچولو و ..... نیز هر کدام به فراخور موضوع با حال و هوای این ماه مبارک پخش خواهد شد.

مدیرکل صداو سیمای مرکز زنجان از آمادگی کامل معاونت اطلاعات و اخبار مرکز برای این ایام خبر داد و تصریح کرد: معاونت اطلاعات و اخبار هم با تولید۳گزارش آداب و رسوم ماه رمضان در مناطق مختلف استان، گزارش ویژه آمادگی به ورود ماه صیام، پنج گزارش ویژه جشن گلریزان و گزارش های مرتبط با اکرام ایتام ، گزارش های خبری فعال بودن جهش تولید در کارخانه ها با روزه داران، تخصیص هزینه افطاری ها به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا، هر خانه یک مناره و گزارش رمضان در روستا، همراه مخاطبان بخش های خبری خواهد بود.

 لطیفی در خصوص برنامه های فضای مجازی افزود: معاونت مجازی مرکز هم با تولیدو پخش آیتم های منبر مجازی و ارتباط تصویری با روحانیون و انتشار سخنان مذهبی، طراحی صفحه ویژه ماه مبارک رمضان در سایت مرکز، تولید منبر یک دقیقه ای از سخنان علما، طراحی مسابقه دانستنیهای قرآنی با عنوان "پیام الهی" و طراحی سوالات چهارگزینه ای، طراحی پوستر، اینفوگرافیک و عکس نوشت در خصوص ماه مبارک رمضان، اطلاع رسانی ویژه برنامه های صدا و سیمای زنجان در فضای مجازی، برگزاری پویش خانه قرآ نی خانواده قرآنی و پخش زنده برنامه های مختلف سیما از طریق اینستاگرام همراه مخاطبان فضای مجازی خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.