اسماعیل رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور بهره مندی از ظرفیت عظیم، جاذبه و قدرت نافذ شاخه های مختلف هنری برای بیان روش های خلاقانه و نوآورانه هنری با رویکرد پیشگیرانه و ارائه آثار هنری از حوادث، اتفاقات و رفتارهای مناسب و مثبت فردی و اجتماعی، انسان دوستانه، خیرخواهانه، جهادی، همچنین ایجاد جوی آرام، معنوی، اخلاقی و روانی از فعالیت‌ها و عملکرد انجام گرفته در این مدت و در حوزه بهداشت و درمان و سلامت، جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری سلامت و هنر برگزار می شود.

وی اهداف برگزاری این جشنواره را جریان سازی فرهنگی و هنری در جامعه با استفاده از ظرفیت هنر به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه، افزایش سواد سلامت، ارتقای سواد رسانه ای تثبیت جایگاه دانشگاه ها به عنوان مرجع بهداشت و سلامت، سلامت در جامعه و ایجاد اعتماد، اطمینان و سرمایه اجتماعی ذکر کرد.

این مسؤول ادامه داد: فرهنگ سازی و ارتقای سطح فرهنگ عمومی و تغییر رفتار مردم در حوزه سلامت، ایجاد جریان سالم فرهنگی و هنری با انرژی مثبت در جامعه، ارتقای سلامت معنوی و بهداشت و سلامت روان جامعه، پایه گذاری و تقویت بنیان های دینی و فرهنگی، استفاده از قالب های هنری برای جامعه پذیری پیام ها و توصیه های بهداشتی و پزشکی و تحقق شعار سال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری از دیگر اهداف ترسیم شده است.

وی اضافه کرد: در بخش سلامت و پیشگیری، تفریح سالم و با نشاط، سلامت روان، سلامت اجتماعی، انسان سالم، سبک زندگی سالم با سواد سلامت، تغذیه سالم، محیط سالم، انسان سالم، سلامت معنوی، بهداشت فردی و عمومی، خانواده سالم، جامعه سالم و  مرجعیت دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سلامت از جمله محورهای در نظر گرفته شده است.

رحمانی افزود: در بخش ویژه کرونا نیز، زندگی بعد از کرونا، کرونا و رفتار فردی، کرونا و رفتار اجتماعی، کرونا و فضای کسب و کار جدید، کرونا و خانواده، کرونا و فرصت های پیش رو (در تولید و خدمات سلامت)، کرونا، وحدت و همدلی، از جمله موضوعات مطرح شده است.

وی یادآوری کرد: این جشنواره در هفت رشته تصویرسازی، پوستر، عکس، فیلم کوتاه، ایده‌های خلاقانه و نوآورانه، موشن گرافیک و نقاشی برگزار می شود.

به گفته وی، تولید آثا باید از تاریخ یکم اسفند ۹۸ به بعد باشد و به تمامی آثار راه یافته گواهی شرکت در نمایشگاه اعطا خواهد شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد:  به سه اثر برگزیده لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۱۵ میلیون ریال جایزه بخش ویژه نیز به یک اثر لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را به  نشانی http://art.zums.ac.ir ارسال کرده و یا با شماره های ۰۲۴-۳۳۱۳۰۷۱۶ و ۰۶۹۶۱۱۴۲ ۰۹۰۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.