حمزه بروجنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، تمهیدات خاصی بر اساس آخرین پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌های استان اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: چهارهزار و ۷۰۰ نفر از زندانیان واجد شرایط از مرخصی بهره مند شدند  تا با توجه به شیوع کرونا  درکنار خانواده‌های خود بمانند.

وی ادامه داد: تنها زندانیان جرایم خاص در زندان هستند و برای زندانیانی که بنا برشرایط پرونده قضایی امکان مرخصی نداشتند، با همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی، اقدامات بهداشتی در بالاترین سطح خود انجام می‌گیرد و اگر فردی علایمی مشابه بیماری داشت سریع به مراکز درمانی در سطح استان اعزام می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت سلامت زندانیان، ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در اداره‌کل زندان‌های استان تشکیل و وسایل پیشگیری از جمله ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی و تب‌سنج‌های پیشرفته خریداری و در تمامی زندان‌های استان توزیع شده‌است.

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان‌غربی گفت: پس از تشکیل این ستاد به صورت روزانه، موضوعات بهداشتی تمامی زندان‌های استان رصد و به حوزه بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور منعکس می‌شود.

وی اظهار داشت: تاکنون هیچ موردی از بیماری در زندان های استان گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا، دهها هزار نفر از زندانیان با تصمیم قوه قضاییه در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا از زندان ها مرخص شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.