حسین صنعان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عرضه سهام " شستا" در بورس از چند منظر دارای اهمیت است، افزود: با توجه به سهم شستا در اکثر صنایع کشور، در واقع رفتار سهام شستا در بورس، دماسنجی برای اقتصاد کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین حضور شرکت بزرگی مثل شستا در بورس باعث عمق دادن به بازار سرمایه و رسیدن بورس به جایگاه مطلوب می شود.

صنعان با بیان اینکه همواره نظارت مستمر و صحیح باعث تقویت عملکرد هر بنگاه اقتصادی است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستره فعالیت های شستا، ورود به بازار سرمایه و قرار گرفتن در معرض سنجش افراد خبره و همچنین نهادهای ناظر و ارایه نقطه نظرات سازنده، ارتقای عملکرد مجموعه شستا را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع لاستیک (نخ تایر صبا ) با بیان اینکه به یقین حضور مجموعه بزرگ شستا در بازار سرمایه باعث افزایش وزن شفافیت فعالیت های اقتصادی کشور خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه صندوق تامین اجتماعی متعلق به عموم مردم است بنابراین مشارکت مردم در سهام شستا و حضور صاحبان اصلی آن در تصمیم گیری های شرکت، موجبات هدایت صحیح سرمایه های بیمه شدگان تامین اجتماعی در مسیر ثروت افزایی برای ذینفعان خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی فعالیت بورس در هر کشور تامین مالی برای بنگاه های اقتصادی است، اظهار داشت: حضور شستا در بازار سرمایه و ارایه گزارش های منسجم از برنامه ها و پروژه های صنایع فعال و جاذبه های اقتصادی برای سرمایه گذاران، موجب جذب سرمایه های عموم و نقدینگی موجود در پروژه های سود ده می شود.

صنعان خاطرنشان کرد: سازمان بورس در واقع نوعی نهاد ناظر بر عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه است بنابراین تصمیم به حضور هر شرکتی در بازار سرمایه بیانگر عزم جدی مدیران آن مجموعه بر ارتقای عملکرد و استقبال از نظارتی فراتر از نظارت های موجود است.

گفتنی است شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(سشتا) از سهامداران عمده شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع لاستیک (نخ تایر صبا ) است.

شرکت نخ تایر صبا در کیلومتر ۲۰ شرق شهر زنجان واقع است.

این شرکت با ماموریت تولید منسوج استخوانبندی تایر از جنس نایلون ۶ و ۶،۶ برای کلیه تایرهای سواری و باری، بزرگترین تولید کننده این محصولات در منطقه بوده و تنها کارخانه ای است که چرخه کامل فرآیند تولید نخ تایر را دارد.

 به گزارش ایرنا بعد از مدت‌ها انتظار سرمایه‌گذاران برای عرضه شستا در بورس، سرانجام زمان عرضه اولیه سهام این شرکت برای روز چهارشنبه /۲۷ فروردیبن/تعیین شد و شرکت بورس طی انتشار اطلاعیه‌ای جزییات این عرضه مهم را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: روز ۲۷ فروردین تعداد هشت میلیارد سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به عنوان پانصد و سی و هفتمین شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و در نماد شستا به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

بر اساس این اطلاعیه به هر کد حداکثر ۱۰ هزار سهم در دامنه قیمتی هشت هزار و ۵۰۰ ریال تا هشت هزار و ۶۰۰ ریال تعلق می‌گیرد.

شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است که در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری، تجارت و بازرگانی، مدیریت دارایی و مبادلات سهام شرکت‌ها، فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.