سرهنگ مجید باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: درصد زیادی از مردم و رانندگان از اجرای این طرح ابراز رضایت داشتند اما درصدی نیز چندان راضی به انجام آن نبودند.

وی اظهار داشت: در روز نخست، ماموران راهنمایی و رانندگی به رانندگانی که ندانسته و به اشتباه وارد محدوده طرح زوج و فرد شده بودند فقط به دادن تذکر و راهنمایی اکتفا کردند اما از روز دوشنبه/ ۲۵ فروردین ماه/ نسبت به اعمال قانون اقدام می کند.  

باقری تصریح کرد: رانندگانی که طرح تردد زوج و فرد را رعایت نکنند از طریق دوربین های نظارتی راهور، مورد اعمال قانون قرار گرفته و مبلغ یک میلیون ریال جریمه خواهند شد.

وی هدف از اجرای این طرح را تردد کمتر خودروها در سطح شهر به ویژه هسته مرکزی ذکر کرد و افزود: پلیس راهور از تردد غیر ضرور وسایط نقلیه به جد جلوگیری کرده و در صورت بی توجهی رانندگان و دوردور کردن آنان،  نسبت به جریمه پنج میلیون ریالی اقدام خواهد کرد.

باقری تصریح کرد: متاسفانه برخی رانندگان جوان در منطقه گاوازنگ و بولوار مهدوی شهر زنجان اقدام به تفریح و دوردور کردن با خودرو می کنند که پلیس انتظامی و راهور در صورت مشاهده با آنان برخورد کرده و خودروی فرد متخلف علاوه بر جریمه به پارکینگ انتقال خواهد یافت.  

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان زنجان گفت: طرح تردد خودروها با پلاک‌های زوج و فرد از /یکشنبه ۲۴ فروردین/ در سطح این شهرستان آغاز شده و تا پایان ماه جاری ادامه خواهد داشت.

باقری افزود: به منظور پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا و بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با ویروس کرونا محدودیت زوج و فرد در نقاط پرتردد این شهرستان اعمال می شود وخودروهای امدادی، نظامی، انتظامی، دولتی، عمومی و تاکسی ها از شمول این طرح خارج هستند اما آژانس ها و تاکسی های اینترنتی باید طرح زوج و فرد را رعایت کنند.  
 
وی تصریح کرد: محدودیت ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در خیابان کمربندی جنوبی از خیابان فردوسی، خیابان امام، تقاطع امیرکبیر، بلوار کشاورز، میدان آزادی، خیابان شهدا تقاطع سعدی، سعدی شمالی و خیابان سعدی، بلوار چمران میدان قائم، کوچه مشکی، خیابان شیخ فضل الله نوری و خیابان جمهوری اعمال می شود.
باقری از عموم مردم خواست تا ریشه کن شدن این ویروس منحوس در خانه بمانند و به رانندگان نیز توصیه کرد با توجه به خلوت بودن خیابان ها از سرعت غیرمجاز که موجب تصادف می شود به جد خودداری کنند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.