حسن دادگر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شبکه بانکی پشتیبان و حامی همیشگی فعالان اقتصادی به ویژه در زمان‌های بحرانی است.
وی اظهار داشت: در دوران بحرانی که شیوع ویروس کرونا همه بخش های جامعه را تحت تاثیر قرار داده، نظام بانکی به دنبال ارائه راه کارهای مناسب برای کاهش دغدغه های فعالان اقتصادی است. 
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان زنجان گفت: امهال سه ماهه اقساط تسهیلات مشتریان کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا و دارندگان اقساط قرض الحسنه به صورت سیستمی و انتقال اقساط اسفندماه سال گذشته، فروردین و اردیبهشت امسال به پایان اقساط تسهیلات بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتریان به شعب بانکی یکی از مهمترین اقدامات است.
دادگر تاکید کرد: این طرح صرفا برای تعدادی از مشاغل تعریف شده است که یکی از شروط مهم آن نداشتن اقساط معوق قبل از بهمن سال گذشته است.
وی خاطرنشان کرد: طرح امهال سه ماهه اقساط تسهیلات بانکی فقط به منظور همراهی با فعالان اقتصادی مشمول طراحی شده است.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان زنجان گفت: عدم تاثیر چک های برگشتی در سوءسوابق بانکی مشتریان نزد بانک مرکزی و امکان استفاده از خدمات بانکی برای این افراد یکی دیگر از خدمات شبکه بانکی به فعالان اقتصادی و اصناف است.
دادگر اضافه کرد: مصوبه هیات دولت در خصوص تسهیلات ‭‭۷۵۰‬‬ هزار میلیارد ریالی با نرخ سود ترجیحی ۱۲ درصد بانک مرکزی نیز به محض وصول دستورالعمل به بانک های استان و تعیین مبلغ سهم اختصاصی به استان به سرعت عملیاتی خواهد شد.
وی ادامه داد: کارت اعتباری ۱۰ و ۲۰ میلیون ریالی به اقشار آسیب پذیر فاقد درآمد ثابت تا سقف چهار میلیون خانوار به تشخیص و معرفی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعلق خواهد گرفت.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان زنجان گفت: بانک های عامل، همان واریز کننده یارانه افراد بوده و موظف هستند ۴۸ ساعت پس از اعلام وزارت کار به حساب افراد مشمول واریز کنند.
دادگر با اشاره به بازپرداخت ۲۷ ماهه این تسهیلات و تنفس سه ماه اظهارداشت: مشمولان این طرح نیازی به مراجعه به بانک ها را نداشته و بانکها با اخذ تعهد الکترونیک می توانند اقساط را از یارانه و کمک معیشتی افراد کسر کنند.
وی ادامه داد: وجود چک برگشتی و اقساط معوق بانکی افراد مانع از دریافت این تسهیلات نمی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.