بهنام شهدی روز شنبه در شانزدهمین جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: کارتخوان‌ها، دستگاه‌های پوز و کارت‌ها عامل شیوع بیماری به شمار می‌رود و برای کاهش استفاده از آنها، خرید با کد نشان پرداخت بدون استفاده از دستگاه پوز از طریق فروشگاه‌ها قابل انجام است.

وی که ریاست کمیته اقتصادی ستاد استانی مبارزه با کرونای آذربایجان‌غربی را بر عهده دارد، اضافه کرد: در صدد هستیم این طرح را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، پمپ‌های بنزین، مغازه‌ها و درمانگاه‌ها اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: پرداخت مبتنی بر کد نشان پرداخت، راهکار بسیار خوبی برای کاهش شیوع ویروس است که مشکلات ناشی از شیوع بیماری را به حداقل می‌رساند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ابراز نگرانی برخی اصناف در خصوص وضعیت وصول چک‌های آنان ادامه داد: با همراهی نهادهای مسوول سعی داریم این مشکل را با جلوگیری از ورود نام این افراد به لیست سیاه حل کنیم.

«شهدی» از تصویب قیمت جدید برای اقلام ضدعفونی‌کننده در آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: این قیمت‌ها شامل ۲۹ هزار تومان برای محلول ۵۰۰ سی‌سی، ۴۲ هزار و ۷۰۰ تومان برای محلول یک لیتری و ۱۴ هزار تومان برای محلول ۲۵۰ سی‌سی خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد واحدهای صنفی در آذربایجان‌غربی استیجاری است، افزود: قرار بود به این واحدها وام‌های قرض‌الحسنه‌ به میزان ۲۰ میلیون ریال اختصاص یابد که ما پیشنهاد افزایش این رقم به ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال را به ستاد ملی داده‌ایم تا مشکل این افراد نیز حل شود.

وی بیان کرد: تمدید مهلت بیمه شخص ثالث به مدت سه ماه، برخورد با مراکز عرضه مواد غذایی، میوه، سوپرمارکت‌ها و میوه فروشی‌هایی که این اقلام را در فضای باز قرار می‌دهند و اختصاص محلول‌های ضدعفونی‌کننده به روستاها و مراکز تولیدی با توجه به اشباع بازار شهری از جمله مهمترین مصوبه‌های کمیته اقتصادی ستاد استانی مقابله با کرونا به شمار می‌رود که امیدواریم با تصویب ستاد این موارد عملیاتی شود.

به گزارش ایرنا تاکنون ۵۹۷ نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۴۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.