فرمانده سپاه بوکان روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این رزمایش که در تپه «ارکان» این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در این رزمایش بیش از ۱۶۰ دستگاه تراکتور، خودروهای آتش‌نشانی یگان خودرویی سبک و سنگین و موتوری نیروهای سپاه در قالب چندین گردان با تجهیزات کامل و پیشرفته برای آغاز عملیات ضدعفونی معابر شهری بوکان و مقابله با ویروس کرونا و جنگ بیولوژیکی ،حضور یافتند.

سرهنگ حسین جمشیدی افزود: این رزمایش در راستای رفع آلودگی، ضدعفونی و گندزدایی از اماکن عمومی، مراکز تخصصی و پرجمعیت شهر آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: مانور سراسری دفاع بیولوژیک شهدای مدافع سلامت با هدف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان در ۲۱ محله بوکان و معابر پرتردد، هسته مرکزی شهر، خیابان‌های اصلی، پیاده‌روها و بازار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این رزمایش، ۸۵ گروه جهادی در قالب گروه‌های سه تا پنج نفره و ۲۲۵ نفر از نیروهای بسیج، سپاه و نیروهای مردمی حضور دارند.

وی با بیان اینکه در این رزمایش علاوه بر ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین، ۵۰ دستگاه سمپاش کوله‌پشتی نیز اقدام به گندزدایی می‌کنند، افزود: از این دستگاه‌ها برای گندزدایی و ضدعفونی پمپ بنزین‌ها و جایگاه‌های سی ان جی استفاده می‌شود.

فرمانده سپاه بوکان اضافه کرد: امروز در این رزمایش ۳۰ هزار لیتر محلول گندزدایی با چهار میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر آب ترکیب و برای ضدعفونی سطح شهر مصرف می‌شود.

بوکان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد ۱۹۱ هزار نفر آن در شهر زندگی می‌کنند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

براساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۴۹۷ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۴۰ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.