مهرداد سلطانی شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اهداف این طرح افزود: این طرح در راستای کاهش حضور مردم در خیابانها و جلوگیری از ترددهای غیرضروری در هسته مرکزی شهر اجرا می شود و در واقع  می تواند به کاهش پیک ترافیکی و تجمعات منجر شود.

وی اضافه کرد: طی جلسه برگزار شده در شورای ترافیک استان مقرر شد طرحی در مرحله اول به صورت آزمایشی با هدف محدودیت و  کنترل ترافیک در مرکز هسته ای شهر انجام و سپس بازخوردهای آن بررسی شود که در صورت نیاز این طرح ادامه پیدا خواهد کرد و در غیر اینصورت به حالت قبل باز می گردد.

این مسؤول ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته طرح ترافیکی زوج و فرد خودروها در شهر زنجان و نحوه کنترل  آن برعهده پلیس راهور و شهرداری خواهد بود و برخلاف تصور قرار نیست مسیرها به  روی مردم بسته باشد و یا ترافیک ایجاد شود.

وی اظهار داشت: مهمترین بحث در اجرای این طرح کنترل ترددها بوده و اینکه از مردم خواسته شود بر اساس پلاک زوج و فرد خودروها در مسیرها رفت و آمد کنند و در این میان اگر راننده ای تخلفی انجام داد پلیس بدون اینکه خودروی وی را متوقف کند حق اعمال قانون خواهد داشت.

به گفته سلطانی با سازو کارهای اتخاذ شده و با استفاده از دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه‌های مکانیزه، مامورانی در سطح محدود حضور خواهند داشت و این اعمال قانون انجام خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: محدوده اجرای طرح هسته مرکزی شهر اعلام شده از جنوب محدود به خیابان خیام، از سمت شرق محدود به بلوار کشاورز، میدان آزادی و بلوار جمهوری اسلامی، از سمت شمال محدود به خیابان شیخ فضل الله نوری، خیابان کوچمشکی و بلوار چمران و از سمت غرب خیابان سعدی شمالی تا دروازه ارک و خیابان شهدا از خیابان امام، چهارراه امیرکبیر تا خیابان فردوسی را شامل می شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس خودروهایی که پلاک آنها زوج است در روزهای زوج و خودروهایی که رقم آخر پلاک آنها فرد است در روزهای فرد می توانند وارد محدوده شوند و در این میان ساعت تردد طوری تنظیم شده که فقط ساعت پیک تجمع و یا تردد کنترل خواهد شد و برای افرادی که در این مسیرها کار و زندگی دارند محدودیتی ایجاد نخواهد شد.  

سلطانی افزود: در صورت نیاز و پس از دریافت بازخوردها این طرح تشدید، لغو  یا تغییراتی در آن ایجاد خواهد شد و می تواند ترددها  را به میزان زیادی کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند اجرای طرح‌های ترافیک در کلان شهرها به دلیل شرایط خاص کشور لغو شده اما  شرایط زنجان متفاوت بوده و هدف از اجرای طرح زوج و فرد مدیریت تردد خودروهای شخصی در محدودهای خاصی از شهر است.

این مسؤول افزود: طبق اطلاع رسانی اولیه اجرای طرح تردد خودروها به صورت زوج و فرد در محورهای یاد شده شهر زنجان از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۳ و بعد ازظهرها نیز از ساعت ۱۶ تا ساعت ۲۱ خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به تعلیق ناوگان اتوبوسی شهر زنجان در شرایط بیماری کرونا نیز گفت: در این خصوص به شهرداری زنجان نیز ابلاغ شده است که رانندگان تاکسی‌ها حداکثر ۲ نفر را در صندلی عقب   خودروها سوار کنند.

سلطانی در ارتباط با وضعیت بیماری کرونا در استان نیز اضافه کرد: نتایج اقدامات انجام شده در استان از مدیریت خوب حکایت دارد چرا که به عدم پیک و بستری بیماران در بیمارستان های استان منجر شده و تمامی تلاش های کنونی نیز در راستای مدیریت بهینه این بیماری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.