رسول همتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی حاکم تا روز دوشنبه در این استان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و سپس از منطقه خارج خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهار فصل بارندگی است و انتظار می رود شاهد ریزش باران بهاری قابل توجه در این استان نیز باشیم، اظهار داشت: با خروج این سامانه بارشی، میزان دمای هوای استان زنجان نیز تا پنجشنبه روند افزایشی به خود خواهد گرفت.

همتی، میزان دمای فعلی شهر زنجان را سه درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: پیش بینی این است فردا صبح /یکشنبه ۲۴ فروردین ماه/ میزان دمای شهر زنجان به یک درجه سانتیگراد زیر صفر نیز برسد.   

وی به کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه های هواشناسی استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: طی مدت یاد شده میزان دمای هوا در صائین قلعه ۱- و ۳،  ابهر ۰ و ۳، خیرآباد ۰ و ۷،  دندی ۲ و ۱۷،  خرمدره ۲ و ۳،  پری ۳ و ۱۴،  قیدار ۳ و ۱۲، سجاس ۳ و ۱۴،  زنجان ۳ و ۸، دانشگاه زنجان ۳ و ۱۰، فرودگاه زنجان ۳ و ۱۲، زرین رود ۴ و ۱۵، باش قشلاق گرماب ۴ و ۱۷، نیک پی ۴ و ۱۴، ماه‌نشان ۴ و ۱۷، گرماب ۵ و ۱۷، حلب ۵ و ۱۷، چورزق ۷ و ۱۸، گیلوان ۷ و ۱۹، و آببر ۷ و ۱۷، گزارش شد.
در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.