اسماعیل رحمانی شامگاه جمعه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: گام دوم مبارزه با بیماری کرونا و فاصله گذاری اجتماعی در حوزه سلامت محیط و کار از شنبه /۲۳ فروردین/ در سطح کشور و این استان آغاز می‌شود و در این میان اصناف تحت عنوان مشاغل غیر پر ریسک می توانند در سامانه یاد شده به یک هفته ثبت نام کنند و با این اقدام ملزم به رعایت بهداشتی هستند.

وی اضافه کرد: گروه‌های هدف پس از ثبت نام می توانند کارت بهداشت دریافت و با رعایت توصیه های بهداشتی خدمات مورد نیاز را ارائه کنند.

رحمانی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته از ۱۱ اسفند سال گذشته ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا با ۳۵ نفر عضو شروع به کار کرد در همین راستا ۹ کمیته در ستاد تشکیل شد که هر کمیته به فراخور مسؤولیت ها انجام وظیفه می‌کند.

وی اظهار داشت: بعد از تشکیل کمیته ها در سطح شهرستان ها نیز روسای شبکه ها به عنوان رییس ستاد شهرستانی شروع به کار کردند و همچنین رابطین ریاست دانشگاه نیز در شهرستان ها تعیین و اقدامات شایسته ای در مباحث کلان آنها انجام شد.

این مسؤول ادامه داد: در حوزه اطلاع رسانی مسؤولان روابط عمومی شبکه ها اقدامات لازم را انجام می دهند که در استان نیز با رویکرد اطلاع رسانی و آموزش ۳۶۰ درجه درحوزه معاونت بهداشت بسیار خوب عمل شد و  قبل از اینکه به مرحله گذر کنونی برسیم در تمام اداره ها هسته های آموزشی تشکیل و مباحث علمی و آموزشی همگانی و آگاهی بخشی به مردم شروع شد.

به گفته وی، بهره گیری از ظرفیت بسته های اطلاع رسانی از قبیل صدا و سیما و رسانه های گروهی و ارتباط مستقیم با خبرنگاران استانی به مسؤولان و ریاست دانشگاه از جمله اقدامات شاخصی بوده که در راستای اطلاع رسانی شفاف و پاسخ به افکار عمومی انجام شده است.

 سخنگوی ستاد مقابله با کرونا نیز روز جمعه اعلام کرد: طی۲۲ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یک هزار و۹۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تاکنون ۳۵ هزار و ۴۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.