حسین سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امروز /چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه/ در برخی مناطق این استان بارش برف و باران را خواهیم داشت، افزود: پنجشنبه /۲۱ فروردین ماه/ میزان بارندگی به نسبت زیاد شده و در نقاط سردسیر و کوهستانی و ارتفاعات، شاهد بارش برف خواهیم بود.

وی میزان دمای فعلی شهر زنجان را صفر درجه سانتیگراد اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت ۸ درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، پری با منفی سه درجه و شهر زنجان نیز با صفر درجه سانتیگراد، سردترین نقطه این استان بودند.   

سلطانی به کمینه و بیشینه دما رخ داده در ایستگاه‌های هواشناسی استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده میزان دما در خیرآباد ۲ و ۱۹،  ابهر ۵ و ۲۳،  صائین قلعه ۵ و ۲۲،  آببر ۶ و ۲۴،  قیدار ۷ و ۱۸، خرمدره ۷ و ۲۲، حلب ۷ و ۲۲، زرین‌رود ۷ و ۲۰،  دندی ۷ و ۲۱، نیک پی ۷ و ۲۰، چورزق ۸ و ۲۵، سجاس ۸ و ۱۸،  فرودگاه زنجان ۸ و ۲۰،  باش قشلاق گرماب ۸ و ۲۱، دانشگاه زنجان ۸ و ۲۱،  ماه نشان ۸ و ۱۹ و گرماب ۹ و ۲۰ درجه ساتیگراد گزارش شد.
در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.