حسن دادگر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این قول را می‌دهیم که جای نگرانی نیست و اقساط ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ به صورت خودکار به انتهای تسهیلات منتقل خواهند شد.

وی افزود: تسهیلاتی که بازپرداخت آن‌ها یکجا بود نیز سررسید آن‌ها به مدت سه ماه، تمدید می‌شود.

دادگر در خصوص چک‌های برگشتی، خاطرنشان کرد: در این مورد نیز از تاریخ برگشت چک به مدت سه ماه فرصت داده شده تا اقدام حقوقی و بانکی علیه صاحبان چک‌ها انجام نشده و از خدمات بانکی محروم نشوند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود دامنه شمول این تمهیدات، افزایش یابد، گفت: برخی گروه‌های نظام پزشکی درخواست استمهال تسهیلات داشتند و یا تسهیلات واحدهای تولیدی، شامل این دستورالعمل می‌شود اما کارگران و کارکنان واحدها که وام‌های خُرد و مرابحه دریافت کرده‌اند با مشکل مواجه می‌شوند لذا طبیعی است که اگر این گروه هم مشمول تعویق اقساط شوند، بهتر می‌شود.

وی اظهار داشت: طبق مصوبه هیات دولت، کمک‌های بلاعوض در قالب تسهیلات یک میلیون تومانی به گروه‌های خاص تعلق می‌گیرد که در صورت شمول به حساب یارانه افراد، پرداخت خواهد شد.

دادگر در پاسخ به این پرسش که مرجع تشخیص افراد برای دریافت وام بلاعوض کجاست، گفت: چند ویژگی برای این گروه از افراد در نظر گرفته شده که سازمان برنامه و بودجه کشور و هیات دولت، شناسایی و اعلام می‌کنند که به محض وصول دستورالعمل مربوطه، عملیاتی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نانوایی‌ها تعطیل نیستند و برخی از آن‌ها دستگاه کارتخوان نداشتند، تمام بانک‌ها موظف شدند تا کارتخوان مورد نیاز نانوایی‌ها را در اسرع وقت تامین کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.