شهرام میرزایی روز سه شنبه به خبرنگاران اعلام کرد: آموزش همگانی یکی از مسوولیت های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می شود که برای تحقق این مهم درصدد بهره مندی شهروندان از آموزش‌های مورد نیاز هستیم.
وی خاطرنشان کرد: طی ۱۲ ماهه گذشته دوره آموزش کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات به منظور ارتقای سطح آگاهی شهروندان در سطح شهرها و روستاهای این استان برای مقابله با حوادث احتمالی ارائه شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای ۲۲ هزارو ۸۵ نفر در استان آموزش های همگانی و خودامدادی شامل آموزش آمادگی در برابر مخاطرات و کمک های اولیه ارائه شده است. 
میرزایی با بیا اینکه دوره آموزشی کمک های اولیه ۲۲ ساعت و آمادگی در برابر مخاطرات نیز هشت ساعت است، اظهار داشت: این آموزش ها برای افراد ساکن در مناطق روستایی، مساجد، کارکنان دستگاه های اجرایی، پایگاه های بسیج محلات، مدارس و دانشگاه ها ارائه شد.
وی خاطرنشان کرد: هدف از ارائه این آموزش ها ارتقای فرهنگ خود امدادی و ترویج  فعالیت های آموزشی برای مخاطبان است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه علاوه بر آموزش های چهره به چهره از ظرفیت رسانه ها نیز در ترویج آموزش همگانی برای افراد جوامع محلی استفاده شده است، گفت: ۳۳ برنامه ۲۰ دقیقه ای آموزش کمک های اولیه و همگانی از شبکه اشراق در سطح استان زنجان بنام برنامه "هلال مهربانی" پخش شده است.
میرزایی از برگزاری ۶۷ دوره آموزش پایه داوطلبی برای اعضای داوطلب و جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان خبرداد و افزود: این دوره ها برای ۸۹۱ فراگیر با هدف ارتقای سطح تاب آوری برگزار شد.
وی ادامه داد: چند وظیفه در قانون مدیریت بحران و قانون پنج ساله برنامه توسعه اقتصادی کشور به هلال احمر محول شده که یکی از این وظایف تاکید به نقش هلال احمر در مقوله ارائه آموزش های همگانی به هموطنان است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: آموزش های امدادی هلال احمر در سطح استان در مناطق شهری و روستایی و در سطح مدارس، مساجد و دانشگاه ها و ادارات نیز سالجاری با قوت بیشتری تداوم خواهد داشت.
میرزایی با بیان اینکه برای همه این فراگیران گواهینامه ارائه شده است، یادآوری کرد: این آموزش ها در شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده، طارم، خرمدره، ایجرود و ماهنشان برگزار شد و امسال نیز این آموزش ها با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.