به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری عصر یکشنبه در همایش نکوداشت روز جهانی داوطلبان در استانداری گیلان افزود: آموزش داوطلبان برای وضعیت متفاوتی که ممکن است اتفاق بیفتد، بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: آموزش هم برای جمعیت حدود 20 هزار نفری داوطلبان هلال احمر و هم برای افراد عمومی برای آمادگی آنها در وضعیت خاص و بحرانی بایستی مورد اهتمام جدی قرار گیرد.
استاندار گیلان خاطر نشان کرد: برخی موارد آموزش ابتدایی در چگونگی مواجهه با حوادث غیرطبیعی می تواند جان انسان ها را در بحران ها نجات دهد، بنابراین آموزش در جمعیت هلال احمر اهمیت بسزایی دارد.
وی با قدردانی از تلاش های داوطلبان جمعیت هلال احمر بیان داشت: داوطلبان هلال احمر در ناامن ترین صحنه ها مردم را همراهی، حمایت و پشتیبانی می کنند و کار خالصانه و صادقانه شان را با تکیه بر مردم تامین و گسترش می دهند.
سالاری در ادامه سخنانش با بیان این که جمعیت هلال احمر استان گیلان همواره توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند، اظهار داشت: نقش جمعیت هلال احمر در سیل های اخیر در گیلان پررنگ بود.
وی بیان داشت: هلال احمر استان غیر از پوشش های جاده ای ، خدمات درمانی و اجتماعی که همواره مستمر است، در سوانحی که یک عزم جدی تر را می طلبد به خوبی توانسته از عهده کار و خدمت کردن بر آید.
سالاری غیرسیاسی باقی ماندن جمعیت هلال احمر را یکی از خصلت های این جمعیت عنوان و خاطر نشان کرد: هلال احمر مجموعه ای است که کار داوطلبانه، خیرخواهانه و بی طرفانه انجام می دهد.
وی با تاکید بر این که غیرجانبدارانه بودن جمعیت هلال احمر بایستی حفظ شود، اظهار داشت: این جمعیت نباید ابزار هیچ کسی شود، حمایت از کارهای جمعیت هلال احمر ، حمایت از کارهای خیرخواهانه و نیک اندیشی نیکوکاری است.
در همایش نکوداشت روز جهانی داوطلبان ، کارت و لباس داوطلبی به استاندار گیلان اهدا شد و جمعی از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان تجلیل شدند.
14 آذر مصادف با پنجم دسامبر روز جهانی داوطلب بود.
داوطلبان جوامع تاب آور می سازند، شعار امسال روز جهانی داوطلب است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.