علی خدایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای سیاست های ابلاغی و تحقق برنامه های پیش بینی شده راه آهن جمهوری اسلامی ایران در زمینه شناسایی منابع جدید بار، با پیگیری ها و اقدامات فنی ـ بازرگانی و با تشکیل جلسات متعدد، تفاهم نامه همکاری بلند مدت حمل محموله کنسانتره سنگ آهن از مبداء ایستگاه سلطانیه ( زنجان ) به مقصد سنگان به شرق کشور منعقد شد.
وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه همکاری بلند مدت حمل ریلی محموله کنسانتره  مابین راه آهن منطقه شمال‌غرب و شرکت توسعه بازرگانی متیل همیار منعقد شد.
مدیرکل راه آهن منطقه شمال‌غرب کشور گفت: با توجه به آغاز بارگیری این محموله بیان شده از آخرین روزهای سال گذشته و ادامه آن در سالجاری، به منظور ایجاد هم افزایی بیشتر و استحکام بخشی به تعهدات طرفین و استمرار حمل ریلی ، تفاهم نامه در مرحله نخست به مدت پنج سال از تاریخ شروع بهره برداری ریلی جاری شد.
خدایی تاکید کرد: بر اساس این تفاهم نامه پس از اقدامات اداره کل راه آهن شمالغرب در خصوص احداث سکوی بارگیری در حدود ۶ هزار ‬‬‬‬‬مترمربع، برخط انبار نیز اضافه کند.
وی ادامه داد: شرکت توسعه بازرگانی متیل همیار نیز موظف شده است با احداث سوله، استقرار و نصب نوار نقاله بارگیری، نصب باسکول توزین بار حدود ۵۰ میلیارد ریال در محل سرمایه گذاری کند.
مدیر کل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: تاکنون حدود ۶ تا هفت هزار تن کنستانتره سنگ آهن از ایستگاه راه آهن سلطانیه به مقصد سنگان در خراسان رضوی بارگیری و حمل شده است.
به گزارش ایرنا، تخلیه بار در ایستگاه باز بین المللی بناب با کد ‭‭‭‭‭‭‭‭۰۷۱۰‬‬‬‬‬‬‬‬ فعال است و این ایستگاه در شبکه (UIC) شناخته شده است.
ایستگاه باز بین المللی بار بناب یک ایستگاه بعد از سلطانیه قرار دارد، ۲ ایستگاه باری دیگر نیز در راه آهن منطقه شمالغرب کشور و در استان‌های قزوین و مراغه فعال است و در این ایستگاه‌ها ترانزیت خارجی، حمل و بارگیری می شود.
ایستگاه باز بین المللی بناب، مبدا و مقصد بار ترانزیت در سطح شبکه های راه آهن‌های دنیا (UIC) شده است.
شبکه‌های راه آهن عضو اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها می توانند از این ایستگاه به عنوان مبداء و مقصد کالا استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.