محمدهادی ضیایی مهر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با نصب و راه اندازی سیستم ATC یا کنترل اتوماتیک قطار در ایستگاههای راه آهن شهید مطهری، آزادگان، رباط ماهی، مختومقلی، مرزداران، رباط شرف و گنبدلی رفت و آمد قطار در این مسیر ریلی تک خطه، از ایمنی بیشتری برخوردار شد.
وی ادامه داد: سامانه ای.تی.سی وظیفه کنترل سرعت، پیوستگی و عدم تخطی عبور قطار از چراغ قرمز را برعهده دارد و حتی اگر قطار در نقاطی مانند نزدیک ایستگاه از سرعت مجاز تخطی نماید به صورت خودکار سرعت آن را کاهش می دهد. این پروژه در مدت شش ماه با استفاده از تجهیزات ساخت داخل توسط متخصصان ایرانی در اداره کل راه آهن خراسان راه اندازی شده است.
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: سامانه ای.تی.سی برای نخستین بار به همراه سامانه بلاک میانی که نصب آن موجب افزایش ظرفیت خطوط ریلی در مسیر تهران - مشهد شد، بهمن 1395 با حضور رئیس جمهوری مورد بهره برداری قرار گرفته بود و اینک با تسری به همه خطوط راه آن خراسان تکمیل شده است.
از مجموع 10 هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور هزار و 400 کیلومتر آن معادل 14 درصد در خراسان رضوی قرار دارد. تراکم ریل در این استان نیز نسبت به مساحت آن دو برابر میانگین کشوری است. سالانه 42 درصد قطارهای مسافربری کشور به مشهد رفت و آمد می کنند.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.