استانداری خراسان رضوی روز چهارشنبه به نقل از قربان میرزایی در سفر به افغانستان و بازدید از عملیات اجرایی راه آهن خواف - هرات گزارش داد: هم اکنون عملیات اجرایی بخشی از مسیر ریلی راه آهن خواف - هرات که در خاک ایران قرار دارد به طول 70 کیلومتر پایان یافته و قسمتی از مسیر داخل خاک افغانستان تا 'غوریان' نیز تکمیل شده است.
وی افزود: با تکمیل ایستگاه 'جنو' که اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت دارد و همچنین تکمیل ریل گذاری قطعه سوم امکان افتتاح راه آهن خواف به هرات که نقش موثری در توسعه صادرات و ترانزیت به افغانستان دارد فراهم می شود.
عملیات ریل گذاری راه آهن خواف -هرات شهریور1395 آغاز شد. قطعات یکم و دوم این راه آهن از شهرستان خواف تا مرز شمتیغ در ایران و قطعات سوم و چهارم آن از مرز شمتیغ تا شهر هرات در افغانستان واقع است.
ساخت راه آهن خواف - هرات سبب احیای جاده ابریشم از طریق ریلی و اتصال چین به ایران از طریق افغانستان می شود. همچنین عامل توسعه و پیشرفت منطقه و کشور افغانستان، تکمیل و توسعه شبکه ریلی کشورهای اکو و افزایش ترانزیت کالا از کشورهای آسیای میانه به اقیانوس هند و همچنین از طریق ایران به ترکیه و اروپا خواهد بود.
خواف در فاصله 267 کیلومتری جنوب مشهد واقع است. این شهرستان از سمت شرق 123 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.