به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در محل دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اظهار کرد: از ظهر دیروز تاکنون ۱۷ نفر به آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان زنجان افزوده شده است.

وی ادامه داد: در مجموع تاکنون تست کرونای ۶۵۴ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

قزلباش با بیان اینکه تا ظهر امروز ۶۳ نفر هم بر اثر ابتلاء به کرونا ویروس جان خود را از دست داده‌اند، گفت: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۴۶۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه یکی از اقدامات مؤثر و ارزشمند در این استان انجام آزمایش سرپایی برای افراد دارای علائم مشکوک به بیماری کرونا بوده که برای تمام افراد فراهم شده است، گفت: در صورت علائم جدی بیماری در فرد، به مراکز ۱۶ ساعته که در زنجان سه مرکز فعال شماره ۹ ،۱۴ و ۸ از ۸ صبح تا ۱۲ شب خدمات ارائه می‌کنند، ار جاع داده می‌شوند.

قزلباش افزود: افراد دارای علائم مشکوک می‌توانند علاوه بر سامانه یاد شده به نزدیک‌ترین مرکز جامع سلامت مراجعه کنند و توسط پزشک مستقر ویزیت شوند که در صورت نیاز اقدامات لازم توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: بیماران دیابتی و فشار خون به‌دلیل افت سیستم ایمنی و از طرفی سالمندان بیش از همه در برابر بیماری کرونا آسیب‌پذیرتر هستند که در آنها بیماری عوارض بیشتری دارد و اقدامات پیشگیرانه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.