سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خودروها علاوه بر پنج میلیون ریال جریمه، توقیف شده و به مدت یک ماه در پارکینگ خواهند ماند و هیچ اغماضی هم در اعمال قانون و مقررات در کار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه صاحبان خودروها نیز هنگام ترخیص خودرو باید هزینه پارکینگ را نیز پرداخت کنند، اظهار داشت: از رانندگان غیربومی انتظار می رود از تردد در سطح شهرهای این استان به جد اجتناب کنند و هرچه سریعتر به شهرهای خود بازگردند.

شیرمحمدی، تصریح کرد: اغلب خودروهای غیربومی در زنجان، از استان های تهران و البرز و اطراف تهران هستند و رانندگان این خودروها یقین بدانند که در صورت مشاهده بلافاصله اعمال قانون خواهند شد و هیچ عذری نیز پذیرفته نخواهد شد.  

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان، این اعمال محدودیت های خاص فقط به منظور جلوگیری از ورود مسافران به این استان است تا خود و دیگران با خطر ابتلا به بیماری ویروس کرونا مواجه نشود گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است که از هشتم فروردین ماه در سطح این استان آغاز شده و تا  روز ۱۵ همین ماه در تمام مبادی ورودی به شهرهای استان انجام خواهد شد.

شیرمحمدی به برخورد قاطع و جدی پلیس با رانندگان متخلف اشاره کرد و افزود: فقط افرادی مجاز به ورود به استان زنجان هستند که خودروی آنان دارای بیمه نامه و پلاک بومی بوده و یا شاغل در استان باشد.

وی با بیان اینکه فقط تردد خودروهای امدادی و درمانی، حمل بار و کالاهای موردنیاز مردم و تانکرهای سوخت مشمول ممنوعیت‌ها نمی شود،  بر ضرورت ماندن مردم در خانه و پرهیز از حضور در پارکها و تفرج‌گاه‌ها، تاکید کرد و اظهار داشت: روز سیزده بدر نیز مبادی تمام تفرجگاههای این استان بسته خواهد شد.

شیرمحمدی تاکید کرد: لازم است شهروندان برای حفظ سلامتی خود و دیگر اعضای خانواده از حضور در پارک ها و بوستان ها و باغات و دیگر تفرجگاه ها به جد اجتناب کنند چراکه خطر ابتلا به ویروس کرونا در کمین است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.