علی خدایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم پرهیز از رفت‌ و آمدهای غیرضروری، سیر و حرکت تعدادی از قطارها از لیست برنامه‌ها راه آهن منطقه شمالغرب حذف شده است.
وی اظهارداشت: قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه ۲ رام قطار  زنجان ــ مشهد داشتیم که اکنون یک روز در میان یک رام قطار در این مسیر اعزام می‌شود.
مدیر کل راه‌آهن منطقه شمالغرب با اشاره به اینکه اعزام یک رام قطار روزانه زنجان ــ تهران نیز متوقف شده است، گفت: با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا اپیدمی شده و حفظ سلامت مردم بیش از هر چیزی اهمیت دارد، بنرهایی را برای آگاه‌سازی مسافران و پرهیز از سفرهای غیرضروری در ایستگاه‌های را اهن نصب کرده ایم.
خدایی ادامه داد: با وجود متضرر شدن راه‌آهن و شرکت‌های حمل و نقل از کاهش مسافر، اما از مردم تقاضا شده از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و هم اکنون  ۳۰ درصد ظرفیت ناوگان حمل و نقل ریلی در خطوط شمال‌غرب فعال است.
وی به به ضدعفونی در ایستگاه‌های راه‌آهن‌، سالن‌های مسافری و کوپه قطارها اشاره کرد و افزود: با هماهنگی مرکز بهداشت، یک کارشناس در ایستگاه و سالن مسافری مستقر شده و از همه مسافران تب سنجی انجام می‌شود و مشاوره‌های لازم را به مسافران ارائه می‌دهند.
مدیر کل راه‌آهن منطقه شمالغرب گفت: مقرر شده که افراد می‌توانند بلیت‌های خریداری شده را بدون کم کردن پول و دریافت همه مبلغ لغو کنند و تاکنون ۵۰ درصد بلیت‌های نوروزی مسترد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.