مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: امروز /سه شنبه ۲۷ اسفند ماه/ اورژانس زنجان با تمام توان پای کار بوده و آماده امداد رسانی به مصدومین احتمالی ناشی از چهارشنبه آخرسال است.

جواد مرادی در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازی با موادمحترقه و منفجره و آتش بازی کاری خطرناک و حادثه آفرین است و در صورت کم توجهی به تبعات منفی آن، ممکن است عواقب تلخ پشیمان کننده و جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.  

وی اظهار داشت: امسال با توجه به بیماری ویروس کرونا، انتظار می رود عموم مردم از برپایی آیین چهارشنبه آخر سال و بازی با مواد محترقه و آتش بازی ها، پرهیز کنند و علاوه بر تلخ نکردن لحظه‌های خوب و خوش خود و خانواده را در آستانه سال نو، بار کادر درمانی را که این روزها به خاطر درمان بیماران کرونا سخت و بی وقفه در تلاش هستند، اضافه نکنند.

مرادی تصریح کرد: مردم زنجان به خطرات بیماری ویروس کرونا، واقف هستند و این دغدغه و نگرانی آنان موجب کمرنگ شدن حال و هوای آیین چهارشنبه آخر سال شده است که این بسیار خوب است.

وی تصریح کرد: کسانی که مبادرت به بازی با مواد محترقه و برافروختن آتش می کنند باید بدانند که در صورت آسیب دیدگی به منظور مداوا و درمان بایستی به بیمارستان انتقال یابند و از آنجاکه احتمال آلودگی به ویروس کرونا در مراکز درمانی بالاست بنابرین بهتر است در خانه بمانند و به استقبال این بیماری نروند.

مرادی به عموم مردم توصیه کرد ماندن در خانه را تا فروکش کردن بیماری کرونا جدی بگیرند و از هرگونه دید و بازدید خانه به خانه اجتناب کرده و به صورت تلفنی و یا از طریق ارتباطات فضای مجازی، حال همدیگر را جویا شوند.

وی تاکید کرد: دید و بازدیدهای عید می تواند برای تمام افراد به ویژه سالمندان و بیماران قلبی و ریوی، بسیار خطرآفرین باشد چراکه در صورت ابتلا آنان به این ویروس مهلک به حتم جانشان با خطر و تهدید جدی مواجه خواهد شد پس بیاییم توصیه و هشدارهای ارایه شده را با دقت بهتر و بیشتری رعایت کنیم.

مسوؤل روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎‌های پزشکی استان زنجان گفت: در چهارشنبه آخر سال ۹۷، تعداد ۹۲ نفر (۷۳ مرد و ۱۹ زن) در این استان براثر حوادث ناشی از بازی با مواد محترقه و منفجره از آسیب دیده و یک نفر نیز فوت کرد 

مرادی با بیان اینکه تعداد مصدومین در مقایسه با سال ۹۶، قریب ۱۲ درصد کاهش داشت، افزود: بیشترین آسیب دیدگی مربوط به ناحیه چشم و دست بود و میانگین سنی افراد آسیب یده نیز بین ۱۵ تا ۳۰ سال بود.

وی اظهار داشت: از بعداز ظهر امروز تا ساعت ۱۲ امشب /سه شنبه/ اکیپ های عملیاتی اورژانس زنجان و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با ۲ برابر ظرفیت به ارایه خدمات خواهند پرداخت.  

مرادی ادامه داد: به همین منظور ۵۸ پایگاه اورژانس شهری، جاده ای و هوایی این استان با ۴۵۰ نیروی عملیاتی در آماده باش کامل خواهند بود و هشت دستگاه آمبولانس سیار نیز برای شهر زنجان درنظر گرفته شده است و تمامی مراکز درمانی نیز در حالت آماده باش قرار خواهند داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.