رسول همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز /۲۷ اسفند/ بارش ها به صورت پراکنده خواهد بود و روز چهارشنبه با تقویت این سامانه بارشی، رگبار قابل ملاحظه باران از ۵ تا ۱۵ میلیمتر و در برخی مناطق به ویژه مناطق کوهستانی تا ۲۵ میلیمتر، همراه با وقوع رعد و برق را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی اواخر وقت چهارشنبه از استان خارج خواهد شد، اظهار داشت: در این مدت وزش باد نسبتاً شدید به صورت لحظه‌ای بین ۴۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و همچنین احتمال بارش تگرگ در برخی مناطق استان را شاهد خواهیم بود.

همتی به مخاطرات احتمالی ناشی از این سامانه بارشی اشاره کرد و افزود: آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی ازجمله خطرات احتمالی این بارش ها است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به بارندگی ها و مخاطرات احتمالی، لازم است هموطنان از سفرهای غیر ضرور به ویژه به مناطق کوهستانی این استان، خودداری کنند.

طی ۲۴ ساعت گذشته میزان کمینه و بیشینه دمای هوا در خیرآباد ۱ و ۱۴،  سجاس ۲ و ۱۴،  زرین رود ۲ و ۱۶،  صائین قلعه ۳ و ۱۷،  حلب ۳ و ۱۷،  گرماب ۳ و ۱۶،  ابهر ۳ و ۱۸، دندی ۴ و ۱۷، خرمدره ۴ و ۱۷، پری ۴ و ۱۵، باش قشلاق گرماب ۴ و ۱۶، زنجان ۴ و ۱۵، قیدار ۴ و ۱۲، دانشگاه زنجان ۵ و ۱۵، فرودگاه زنجان ۶ و ۱۵، ماه نشان ۶ و ۱۸، نیک پی ۶ و ۱۷، آببر ۷ و ۲۰، چورزق ۸ و ۲۳ و گیلوان ۸ و ۲۲، به ثبت رسید.
در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.