با وجود هشدارها و درخواست های شبانه روزی مسؤولان برای ماندن در خانه اما متاسفانه برخی از مردم هنوز متوجه خطر بیماری کرونا نشده اند و یا تصور می‌کنند این بیماری برای همسایه است و بی شک یکی از دلایل خارج شدن مردم از خانه و اجتماع و ازدحام د رمحل های خاص، باز بودن بازار و صنف های غیرضروری است.
در روزهای پایانی سال از سوی ستاد مبارزه با کرونا تشخیص داده شد تا زنجیره انتقال این بیماری که سرعت شیوع شگفت انگیز و دهشتناکی دارد قطع شود اما بعد از بیانیه تعطیلی بازار ابهر وقتی برای بررسی اجرای این مصوبه از سوی  بازاریان و ‌مردم راهی خیابان های ولیعصر(عج)، امام خمینی(ره) و خیابان طالقانی جنوبی شدیم متاسفانه بسیاری از مردم با خودروها راهی بازار شده اند و کسبه هایی که خارج از پاساژها به فعالیت خود ادامه می دادند و حتی در خیابان های دیگر شهر که بصورت بورس کالاها مشهور هستند مانند خیابان بهشتی یا شناط ابهر تجمع صنف فروشندگان لوازم خانگی است یا بلوار آزادگان که تعداد قابل توجهی از مبلمان فروشان در این راسته مشغول هستند.
صحنه ای تامل برانگیز را برخی از شهروندان در صف خرید مراکز توزیع میوه شب عید ایجاد کرده اند، گویی بی خبرند از بیش از ۱۲ هزار مبتلا به کرونا ویروس در سطح کشور و ۲۰۱ مبتلا هم در استان و بی تفاوت نسبت به خستگی و جانفشانی های مدافعان سلامت.
رییس اتاق اصناف شهرستان ابهر در زمینه بی توجهی برخی از کسبه و بازاریان ابهر به تعطیلی مغازه ها به خبرنگار ایرنا گفت: اتاق اصناف تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن این موضوع مهم انجام داد ولی متاسفانه با مخالفت برخی از صنف ها روبرو شد.
علی قهرمانیان افزود: در اجرای این طرح همکاری بسیار خوبی از سوی پاساژهای سطح شهر ابهر اتفاق افتاد که از همه این عزیزان کمال تشکر را داریم و این اقدام خود نوعی ایثار و انفاق است.
وی تصریح کرد:  به همه واحدهای صنفی حق می دهیم متاسفانه این بحران در زمانی رخ داد که نزدیک عید نوروز بودیم و همه بازاریان منتظر این زمان بودند که بعد از مدتها شرمنده خانواده خود نباشند.
رییس اتاق اصناف ابهر تاکید کرد: پرداخت اقساط، تعهدات، چک، اجاره بها و بدهی ها از مهمترین مشکل بازاریان در این روزها است.
قهرمانیان اظهار داشت: همگان باید بدانیم و درک کنیم که سلامتی بالاترین نعمت خداوند است که باید برای حفظ آن تلاش کنیم.
وی عنوان کرد: اگر مسؤولیت اجتماعی خود را نپذیریم و در این روزها مسئولانه عمل نکنیم تمام زحمات پزشکان و پرستاران بی نتیجه خواهد بود.
وی با قدردانی از بازاریانی که به این امر مهم توجه کرده و مغازه خود را بسته اند، خاطرنشان کرد: با همه این سختی ها و مشکلات باید اتحاد داشته باشیم و کمک کنیم هر چه زودتر این مشکل برطرف شود.
قهرمانیان از  مسئولان خواست، برای کمک و کاستن مشکلات بازاریان تخفیف هایی در مالیاتهای دریافتی از موئدیان در نظر گرفته شود تا اندکی از زیان صنوف جبران شود.
باید بدانیم تا زمانی که ما به هوای قدم زدن یا خرید در خیابان ها حضور داشته باشیم مغازه داران هم از این فرصت برای عرضه محصولات خود کوتاه نخواهند آمد و تک تک ما در قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس دخیل هستیم و با کمی صبر می‌توانیم روال را به حالت عادی برگردانیم و جشن نوروز و خرید عیدمان را با کمی تاخیر همزمان با جشن پیروزی بر این بیماری برگزار کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.