فتح الله حقیقی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری کرونا با تاکید بر اینکه مردم با جدیت در طرح غربالگری کرونا شرکت کنند، افزود: فرمانداران نیز با همت دهیاران و بخشداران تلاش کنند تا طرح غربالگری کرونا بطور کامل در استان اجرا شود چرا که این غربالگری اطمینان از سلامتی مردم و کاهش مراجعه به بیمارستان ها را به همراه خواهد داشت.

استاندار زنجان از اصناف نیز خواست برای حفظ سلامت مردم، خودشان بازار را تعطیل کنند و فقط اصنافی که مایحتاج عمومی مردم را تامین می کنند در این روزها فعال باشند.

وی به راه اندازی استودیو سلامت در دانشگاه علوم پزشکی زنجان اشاره کرد و افزود: تمام تلاش خود را برای حفظ سلامتی مردم به کار خواهیم بست و مردم می توانند آخرین اخبار و اطلاعات صحیح درباره بیماری کرونا را از این استودیو که صداوسیما آن را پوشش می دهد به دست آورند.

استاندار زنجان از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند و توجهی به شایعات فضای مجازی نکنند که قطعا با شایعه سازان برخورد قانونی خواهد شد.

حقیقی همچنین تاکید کرد: به هیچ عنوان در استان زنجان پذیرای مسافر نیستیم و مبادی شهرها تحت کنترل است.

وی بهترین کمک مردم به مسؤولان در این روزهای سخت را رعایت توصیه های بهداشتی و ماندن در خانه دانست و تاکید کرد: بهترین راه مقابله با کرونا نیز همین است.

حجت الاسلام علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این جلسه با قدردانی از زحمات پزشکان و کادر درمانی گفت: اقدامات خوبی صورت گرفته است و نیاز به فرماندهی واحد داریم و می توانیم از ظرفیت بسیج و حوزه های علمیه که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی آموزش دیده باشند در بخشهای مختلف استفاده کنیم.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان شمار مبتلایان به بیماری کرونا در این استان به ۲۰۱ نفر رسیده است که از این تعداد ۱۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.