دکتر پرویز قزلباش شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد، افزود: در زمان حاضر روند بستری بیماران در بیمارستان های استان شیب تند ندارد اما  پیش‌بینی ها برای روزهای آینده،  از افزایش آمار مبتلایان حکایت دارد.

وی اضافه کرد: بر این اساس در چند هفته آینده ابتلا به بیماری کرونا در استان صعودی خواهد بود و در هفته دوم و سوم فروردین‌ سال آینده به اوج خود خواهد رسید، هرچند امیدواریم چنین نشود.

این مسؤول در ادامه از آماده سازی ۶۷۰ تخت بیمارستانی برای مواجهه با این بیماری در استان سخن گفت و ادامه داد: ۳۰ تخت از این مجموع به تخت های آی سی یو اختصاص دارد.

قزلباش افزود: آمار بیماران مشکوک و بستری شده بیماران کرونایی از ابتدای ورود این ویروس به استان تا نون ۴۳۰  نفر بوده که بخش عمده ای از آنها ترخیص شده اند و در زمان حاضر حدود ۱۷۰ بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: بر این اساس پس از مشخص شدن نتیجه آزمایشات این بیماران در مورد وضعیت آنها تصمیم‌گیری خواهد شد و بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا به حال خود رها نشده و تحت درمان قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: بحران کرونا، یک بحران جهانی بوده و در این میان آرامش حق مردم است، هر چند، شیوع این بیماری اثرات اجتماعی و اقتصادی بر جای گذاشته و خواهد گذاشت که تا کنون هیچ موضوعی تا این حد کشورها مختلف جهان را درگیر نکرده بود.

قزلباش یادآوری کرد: به حتم با همکاری مردم از این بحران عبور خواهیم کرد و در این میان باید تلاش ها به سمتی باشد که تلفات و هزینه‌ها تا عبور از این بحران کاهش یابد و توان تحقق این مهم نیز  وجود دارد.

وی اضافه کرد: رنج سنی مبتلایان به بیماری کرونا همه‌گیر بوده ولی در مجموع تعداد کودکان دارای علائم این نوع بیماری اندک شمار و در مقابل آمار افراد بالای ۴۰ سال نمود بیشتری دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در ارتباط با روند تامین لوازم بهداشتی مورد نیاز در سطح استان نیز گفت: تلاش شده است توزیع وسایل بهداشتی و حفاظتی در بیمارستان ها روال مطلوبی داشته باشد که این روند همچنان تداوم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اقدامات و اطلاع‌رسانی های فراوان در ارتباط با بیماری کرونا و راه های پیشگیری می توان گفت آنگونه که باید و شاید تغییرات زیادی در رفتار مردم ایجاد نشده است و تداوم این امر می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.