داود بهرامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرایط کنونی، هم افزایی بیش از پیش فرهنگیان و دانش آموزان را می طلبد که در همین راستا اقدامات و فعالیت های مکملی در حوزه معاونت آموزش متوسطه این استان نیز در حال پیگیری است.

وی، تشکیل شورای آموزشی و کمیته های آموزشی مکمل در سطح استان، تلاش برای استفاده از ظرفیت های مجازی و کانال های داخلی برای ایجاد ارتباط دانش آموزان با اولیا و مدرسه در جهت استمرار فعالیت های آموزشی را از جمله این اقدامات برشمرد.

این مسؤول ادامه داد: معرفی سایت ها و سامانه های معتبر آموزشی به مناطق و نواحی ۱۴ گانه در جهت ارائه محتوای آموزشی از دروس نظری و فنی به دانش آموزان نیز از دیگر برنامه های  این معاونت بوده است.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت روزهای پنجشنبه و ساعات هشتم در برنامه هفتگی مدارس از دیگر راهکارهای عملیاتی جهت جبران عقب ماندگی دروس بعد از عادی شدن شرایط و شروع به کار آموزش در مدارس است.

بهرامی افزود: با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان مدارس با راهبری مدیران مدارس در اجرای برنامه های آموزشی مکمل، می توان همکاری و مشارکت لازم را در این زمینه در سطح مدارس تقویت کرد.

 معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: برای تحقق بهینه برنامه های ترسیم شده، نیازسنجی مواد و دروس آموزشی مورد توجه و دروس تخصصی مورد نیاز با همکاری گروه های آموزشی استان، تهیه بانک سوالات امتحانی و تهیه فیلم های آموزشی در کنار ارائه آموزش های لازم از طریق شبکه آموزش نیز از دیگر اقدامات این بخش بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تقویت و استمرار هرچه بیشتر ارتباط معلمان و عوامل اجرایی مدارس با دانش آموزان و اولیا از طریق شبکه های اطلاع رسانی داخلی و تشکیل گروه های آموزشی دانش آموزان توسط دبیران و ارائه آموزش های لازم، افزایش تعاملات و ارتباطات مدیران مدارس جهت تجربه گردانی و تبادل تجربیات مفید در بین مدارس اثر بخشی بهتری به دنبال دارد.

هم‌اکنون حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۵۵۰ مدرسه در سطح  استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.